Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»HR»Souhlas se zpracováním osobních údajů čekají změny
    HR

    Souhlas se zpracováním osobních údajů čekají změny

    By hrmag23. 6. 2017Žádné komentáře2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    S příchodem nařízení GDPR nastane řada velkých změn, přičemž řada z nich se bude týkat i HR a personálních agentur – například souhlas se zpracováním osobních údajů. Veškerá data sesbíraná jinak než aktivním souhlasem uživatele, včetně pasivního souhlasu či nákupu databáze kontaktů, se nebudou smět dále používat, zaznělo na odborné konferenci GDPRlive, která se v polovině června uskutečnila v Praze.

    Nařízení Evropské unie GDPR (General Data Protection Regulation), které vstoupí v platnost 25. května 2018, zvýší ochranu osobních údajů rezidentů EU. Jedním z aspektů, který se bude týkat většiny firem bez ohledu na obor podnikání, je souhlas se zpracováním osobních údajů a s tím související souhlas se zasíláním obchodních sdělení, tedy reklamních e-mailů a elektronických newsletterů.

    Nyní je řada souhlasů ze strany zákazníků a uživatelů získávána takovými způsoby, že s příchodem GDPR ztratí svoji platnost a společnosti budou muset tato data přestat používat a zcela odstranit. Týká se to všech souhlasů získaných podmíněně, kdy musel uživatel souhlas udělit například v rámci obchodních podmínek, nebo bez něj nemohl uskutečnit nákup.

    Spadají sem i všechny souhlasy získané pasivním souhlasem, kdy typicky na webu uživatel měl při vytváření profilu předzaškrtnutou volbu, že souhlasí se zpracováním a zasíláním a musel tedy udělat aktivní krok a svůj souhlas stáhnout. Kromě toho také za žádných okolností nebude možné využívat zakoupené databáze zákazníků, včetně těch pořízených před účinností GDPR.

    „Jediná situace, kdy souhlas zůstane do budoucna v platnosti, je tak případ, kdy uživatel aktivně zaškrtl políčko, že souhlasí se zpracováním svých osobních údajů, resp. se zasíláním obchodních sdělení,“ říká Filip Mejzlík z VIVmail.cz.

    Doporučenou cestou, jak legalizovat souhlasy se zpracováním osobních údajů získané pasivním souhlasem, podmíněným souhlasem a podobně, je znovuobnovení souhlasu uživatelů, například pomocí e-mailingové kampaně, v souladu s požadavky GDPR.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Flexinovela přináší nové výzvy, ale i příležitosti

    4. 11. 2025

    Hlad po IT specialistech trvá, juniorských pozic ale ubývá

    23. 10. 2025

    Skoro dvě třetiny firem chtějí do konce roku nabírat, výplaty zvýší jen osmina

    22. 10. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • ABSL ocenila nejvýznamnější inovace v oboru IT a podnikových služeb roku 2025
    • Český obor podnikových služeb roste o 7 %. Do roku 2030 může zaměstnávat 260 tisíc lidí
    • Mzdový vývoj v IT: nároky rostou, mzdy nikoli
    • Datová suverenita se v době geopolitické nejistoty stává kritickým rizikem podnikání
    • Novým prezidentem asociace ABSL se stal Bohumil Říha
    • Praha: nedostatek kanceláří tlačí nájemné k rekordům
    • Na cestě k nové práci hraje klíčovou roli životopis. Jen třetina uchazečů jej při hledání práce aktualizuje
    • Nejvíce volných kancelářských prostor je v okolí stanice Pankrác, Chodov a Želivského
    • Uchazeči o práci chtějí reakci zaměstnavatele ideálně do týdne
    • Kancelář jako cíl, ne povinnost
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.