Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»HR»Souhlas se zpracováním osobních údajů čekají změny
    HR

    Souhlas se zpracováním osobních údajů čekají změny

    hrmagBy hrmag23. 6. 2017Žádné komentáře2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    S příchodem nařízení GDPR nastane řada velkých změn, přičemž řada z nich se bude týkat i HR a personálních agentur – například souhlas se zpracováním osobních údajů. Veškerá data sesbíraná jinak než aktivním souhlasem uživatele, včetně pasivního souhlasu či nákupu databáze kontaktů, se nebudou smět dále používat, zaznělo na odborné konferenci GDPRlive, která se v polovině června uskutečnila v Praze.

    Nařízení Evropské unie GDPR (General Data Protection Regulation), které vstoupí v platnost 25. května 2018, zvýší ochranu osobních údajů rezidentů EU. Jedním z aspektů, který se bude týkat většiny firem bez ohledu na obor podnikání, je souhlas se zpracováním osobních údajů a s tím související souhlas se zasíláním obchodních sdělení, tedy reklamních e-mailů a elektronických newsletterů.

    Nyní je řada souhlasů ze strany zákazníků a uživatelů získávána takovými způsoby, že s příchodem GDPR ztratí svoji platnost a společnosti budou muset tato data přestat používat a zcela odstranit. Týká se to všech souhlasů získaných podmíněně, kdy musel uživatel souhlas udělit například v rámci obchodních podmínek, nebo bez něj nemohl uskutečnit nákup.

    Spadají sem i všechny souhlasy získané pasivním souhlasem, kdy typicky na webu uživatel měl při vytváření profilu předzaškrtnutou volbu, že souhlasí se zpracováním a zasíláním a musel tedy udělat aktivní krok a svůj souhlas stáhnout. Kromě toho také za žádných okolností nebude možné využívat zakoupené databáze zákazníků, včetně těch pořízených před účinností GDPR.

    „Jediná situace, kdy souhlas zůstane do budoucna v platnosti, je tak případ, kdy uživatel aktivně zaškrtl políčko, že souhlasí se zpracováním svých osobních údajů, resp. se zasíláním obchodních sdělení,“ říká Filip Mejzlík z VIVmail.cz.

    Doporučenou cestou, jak legalizovat souhlasy se zpracováním osobních údajů získané pasivním souhlasem, podmíněným souhlasem a podobně, je znovuobnovení souhlasu uživatelů, například pomocí e-mailingové kampaně, v souladu s požadavky GDPR.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Odkud si české firmy najímají zaměstnance na dálku?

    29. 11. 2023

    Nová globální platforma radí, jak si co nejsnadněji najít práci či kvalifikované experty

    27. 11. 2023

    Třetina zájemců o práci ukončí výběrové řízení předčasně

    23. 11. 2023

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Třetina zájemců o práci ukončí výběrové řízení předčasně, zájem uchazeče udrží přesnější a rychlejší komunikace
    • Třetí čtvrtletí roku 2023 přineslo nejvyšší počet nových kancelářských prostor za poslední tři roky
    • Hodnota trhu podnikových služeb celosvětově přesáhla 1 bilion euro
    • ABSL ocenila nejzajímavější inovace oboru podnikových a IT služeb roku 2023
    • V oboru podnikových a IT služeb letos přibylo 10 tisíc zaměstnanců
    • V Česku je nejméně ICT specialistek z celé EU, Ness chce přispět ke změně
    • V IT ubývá nabízených pozic, firmy začínají více vyžadovat docházku na pracoviště
    • Tlak na růst mezd do konce roku ještě zesílí
    • Bojí se Češi umělé inteligence?
    • Pražské kanceláře brzy budou nedostatkové zboží
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2023 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.