Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Benefity»4 z 5 lidí uchazečů o práci ovlivňuje vzhled kanceláří
    Benefity

    4 z 5 lidí uchazečů o práci ovlivňuje vzhled kanceláří

    hrmagBy hrmag30. 11. 2017Updated:18. 12. 2017Žádné komentáře4 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Moderní kancelářské prostředí představuje stále důležitější aspekt při rozhodování o přijetí pracovního místa. Již 86 % respondentů nedávného průzkumu asociace ABSL považuje za důležité, aby v kancelářích byl dostatek světla, místa pro týmovou i individuální práci, prostor pro relaxaci, přípravu oběda, a dokonce i networking s kolegy. Firmy z oboru podnikových služeb považují kultivaci pracovního prostředí za jednu z priorit, které jim mohou pomoci získat nové zaměstnance.

    „Fakt, že zaměstnanci dnes považují pracovní prostředí za důležité, potvrzuje i další zjištění našeho průzkumu realizovaného ve spolupráci se společnostmi JLL a Skanska, a sice, že 73 % zájemců o práci by rádo vidělo své pracovní místo ještě před podpisem pracovní smlouvy,“ uvedl Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, která v ČR sdružuje firmy z oboru podnikových služeb. „Platí to zejména u generace Y, která je pro pracovní trh velmi důležitá a tvoří většinu zaměstnanců našeho segmentu. Proto kanceláře našich členů nabízí celou řadu vychytávek, aby se zde zaměstnanci cítili skutečně příjemně, a kromě práce zde mohli i zrelaxovat, což je v případě intelektuální a kreativní činnosti důležité.“ V kancelářích firem z oboru podnikových služeb tak najdeme často nejen pracovní stoly a zasedací místnosti, ale například i tmavé místnosti pro meditaci či krátký ozdravný spánek, koktejlové bary a terasy s venkovní kuchyní a grilem anebo i rockové místnosti s kytarami a bubny.

    Důležitost atraktivního pracovního prostředí potvrzuje také průzkum personální agentury Randstad. V něm se vzhled kanceláře dostal na třetí místo žebříčku aspektů, podle nichž se zaměstnanci ze střední Evropy rozhodují o přijetí pracovního místa.

    „Příjemné pracovní prostředí je mezi atributy, které lidé u potenciálních zaměstnavatelů hledají, na třetím místě, hned za atraktivním finančním ohodnocením a jistotou práce. Shodují se na tom muži i ženy různých věkových kategorií s výjimkou zaměstnanců starších 45 let, pro které je důležitějším atributem work-life balance, tedy možnost skloubení pracovního a soukromého života,“ uvedla Hana Púllová, ředitelka společnosti Randstad, a doplnila: „Nejvyhledávanější zaměstnavatelé se proto neustále snaží prostředí ve firmě vylepšovat, zajišťují příjemně a ergonomicky uspořádané kanceláře a svým lidem zdarma nabízejí občerstvení i nejrůznější možnosti sportovních či relaxačních činností přímo na pracovišti.“

    K firmám, které pracovní prostředí považují za jednu ze svých priorit, patří i společnost SAP Services, která za svůj projekt nových kanceláří získala ocenění ABSL Diamonds 2017 v kategorii Inovativní pracovní prostředí. „Na vítězném projektu oceňuji jak konečný výsledek v podobě jedinečného a efektivního pracovního prostředí, kde mají své místo i zdravý životní styl, ekologie a volnočasové aktivity, tak i skutečnost, že se na jeho realizaci podíleli samotní zaměstnanci společnosti,“ okomentoval Jonathan Appleton.

    Cílem tohoto projektu nazvaného One SAP – Creating Our Future Together bylo jednak sestěhovat tři právní entity společnosti SAP na českém trhu (SAP Services, Concur a SAP Ariba) do jednoho sídla, jednak poskytnout zaměstnancům prvotřídní prostředí pro práci. Kancelářské prostory o rozloze 24 000 m² nabízí i velkorysé oddechové zóny, a to o výměře 3 m² na každého zaměstnance. V roce 2016 se jednalo o největší pronajatou kancelářskou plochu v ČR.

    „Velmi nám záleželo na tom, abychom v nových prostorách podpořili komunikaci mezi zaměstnanci i napříč různými týmy, což vedlo k větší synergii a kreativitě. Od začátku nám bylo jasné, že směr vybudování kanceláře snů musí určit sami zaměstnanci, proto byli součástí celého designového procesu,“ sdělila Andrea Hepnerová, ředitelka SAP Services s tím, že celý proces trval asi 3 měsíce. Během nich mohli zástupci jednotlivých týmů firmy přicházet s návrhy rozvržení i vybavení kanceláří, prohlédnout si nábytek, otestovat židle a křesla a podobně. Následně byly veškeré podklady předány architektům k zapracování.

    Výsledkem společného snažení jsou prvotřídní kancelářské prostory, v nichž je open space členěn do menších celků a nabízí i řadu privátních zón. Kanceláře SAP Services jsou vybavené polohovatelnými ergonomickými stoly a židlemi a mobilním nábytkem, součástí jsou také prostorné kuchyňky a jídelny či samostatný dětský koutek, samozřejmostí jsou sprchy. Zaměstnanci SAP Services mají k dispozici rovněž tematicky odlišené relaxační zóny zahrnující například posilovnu, kulečník, stolní fotbálky či kino. V prostoru nechybí ani terasy s grilem či zahrádkami, karavan určený k odpočinku a další vybavení podporující příjemné a komfortní trávení pracovní doby.

    Komplex je vybaven celou řadou špičkových moderních technologií, jednotlivé konferenční místnosti a sdílené prostory jsou propojeny obrazovkami a interní IT oddělení poskytuje zaměstnancům podporu v podobné formě, na kterou jsou zvyklí například zákazníci obchodů Apple Store. Přímo v budově je také interní poštovna pro snadné posílání poštovních zásilek, k nerušené práci a soukromí přispívají například telefonní budky.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Český pracovní trh se za posledních 20 let výrazně proměnil

    4. 6. 2025

    Nová pravidla podpory v nezaměstnanosti zvýhodní od letošního června padesátníky

    4. 6. 2025

    Průměrná mzda vzrostla reálně o 3,9 %

    4. 6. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.