Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»HR»ABSL rozdala sedm diamantů za inovace v oboru podnikových služeb v ČR
    HR

    ABSL rozdala sedm diamantů za inovace v oboru podnikových služeb v ČR

    hrmag.czBy hrmag.cz27. 11. 2019Žádné komentáře6 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Asociace ABSL ocenila firmy, které v uplynulém roce nejvíce přispěly k rozvoji oboru podnikových služeb v České republice a díky inovativním projektům zvýšily standard poskytovaných služeb, zákaznické zkušenosti, rozvoje talentů a pracovního prostředí. Vítězné projekty v sedmi kategoriích vybírala sedmičlenná nezávislá odborná porota ze čtyř desítek nominací. Ocenění s názvem ABSL Diamonds byla předána na slavnostním galavečeru při příležitosti 6. výroční konference ABSL.

    V kategorii Business Excellence (Nejlepší projekt v oblasti kvality) zvítězila společnost ADP Employer Service Czech Republic. Stejně jako její mateřská společnost, ADP GlobalView sídlící v USA, se tohle pražské centrum zaměřuje na outsourcing zpracování mezd a HR služby pro zákazníky z celého světa. V uplynulých 2 letech prošlo centrum výraznou transformací, jejímž cílem bylo podstatně zefektivnit provoz a snížit náklady. Základem transformace byl redesign procesů a rolí založený na metodologii Lean Six Sigma. Nasazení automatizace a dalších disruptivních technologií navíc výrazně snížilo závislost centra na znalostech cizích jazyků i specifických odborných dovednostech týkajících se vlastní mzdové agendy. Centrum ADP tak rovněž překonalo hlavní překážku pro budoucí růst, která spočívala v napjaté situaci na trhu práce. Celkově se za poslední dva roky s pomocí transformačního projektu podařilo zvýšit produktivitu pražského centra ADP až o 60 % a výrazně snížit provozní náklady. ADP tým pracoval ruku v ruce se svými klienty, kterým pomohl dosáhnout výrazných úspor v jejich vlastních týmech.

    V kategorii Education (Nejlepší projekt v oblasti vzdělávání) získala ocenění společnost FNZ za svůj vzdělávací program zaměřený na duševní zdraví a pohodu zaměstnanců. Brněnské centrum této globální fin-tech firmy, která původně pochází z Nového Zélandu, vyvíjí software určený především pro banky a finanční instituce. Pro své zaměstnance zorganizovala trénink Search Inside Yourself (SIY), který se zrodil ve společnosti Google a vychází mj. z poznatků moderních neurověd. Jeho cílem je naučit účastníky odbourávat stres a převzít odpovědnost za osobní duševní pohodu a odolnost i za způsob jednání s okolím. Trénink se setkal s velmi pozitivní reakcí zaměstnanců. Celých 95 % těch, kteří se do něj zapojili, by jej doporučilo svým kolegům. SIY je součástí komplexního FNZ Health & Fitness programu, který se zaměřuje na tělesné zdraví, kondici, výživu a prevenci v oblasti duševního zdraví.

    V kategorii Employer Branding (Budování značky zaměstnavatele) uspěla společnost Knorr Bremse Service Europe, která jako první vybudovala centrum podnikových služeb v Liberci. Obor byl v celém severočeském regionu poměrně neznámý, proto bylo potřeba dostatečně dobře vysvětlit, jakou práci tohle centrum zajišťující služby v oblastech HR, financí, IT a nepřímého nákupu pobočkám své mateřské firmy po celém světě nabízí. Společnost zrealizovala úspěšnou náborovou kampaň, která uchazeče o práci přesvědčila o tom, že má smysl připojit se k významné evropské značce hned na začátku, v okamžiku, kdy v regionu vše teprve vzniká, a podílet se tak na nastavování pracovních procesů i tvorbě firemní kultury. Již během prvního roku centrum získalo 170 kvalifikovaných pracovníků a zahájila svůj provoz. Tímto krokem zároveň firma Knorr Bremse přispěla k regionální diverzifikaci oboru na českém trhu.

    V kategorii Business Innovation (Nejlepší inovace) byla oceněna společnost Anheuser-Busch Inbev, globální dodavatel piva a nealkoholických nápojů s ústředím v Belgii, jehož pražské centrum dokázalo zavést disruptivní technologie do řízení dodavatelských řetězců a financí a vedle zvýšení produktivity dosáhnout i nemalých úspor. Jen v oblasti personálních nákladů se jedná o 245 000 USD ročně.

    Na počátku projektu byly procesy financí a plánování dopravy plné výjimek a práce s nestrukturovanými daty. Nasazení umělé inteligence a robotické automatizace procesů přineslo změnu. Díky algoritmům strojového učení systém vytvořený českým týmem pro design digitálních procesů vykazuje až 90% úspěšnost rozpoznávání a řešení problémů. Chatbot zase umožňuje partnerům klást dotazy bez nutnosti otvírat ticket a čekat až 5 dnů na odpověď. Sám totiž dokáže obratem zodpovědět nejčastější dotazy na detaily či status aktuálních faktur. Systém byl vytvořen českým týmem pro design digitálních procesů v pražském centru podnikových služeb ABInBev a nasazen v rámci celoevropského procesu.

    V kategorii Innovative Workplace (Inovativní pracovní prostředí) získala ocenění společnost ŠKODA AUTO, která pro sídlo svého SAP kompetenčního centra pro VW Group a sdílená pracoviště zvolila „chytrou“ kancelářskou budovu v pražských Holešovicích. Kombinace špičkových digitálních technologií, moderního designu a flexibilního pracovního prostředí umožnila přilákat ty nejlepší talenty, a to i v Praze, kde na trhu práce existuje obrovská konkurence. Počet uchazečů o práci se tomuto centru v souvislosti s přestěhováním do nového sídla zvýšil o 75 %. Součástí nového sídla je i zázemí pro sportovní aktivity a péči o zdraví zaměstnanců.

    V kategorii Value Creation (Nejlepší přidaná hodnota) zvítězila společnost NTT Global Delivery Center (pův. Dimension Data Global Delivery Center Prague) poskytující z Prahy technickou podporu 13 000 klientů z celého světa s projektem TOPS, který je zaměřen na rozvoj talentů a zvyšování digitálních dovedností zaměstnanců. Vzdělávací programy jsou určeny především technickým specialistům, ale namísto formálních metod specifických pro jednotlivé odbornosti se snaží o větší využití sociálního učení. Benefit z téměř 200 hodin vzdělávání a odborné certifikace přitom nezískávají jen samotní zaměstnanci, ale celá organizace a její zákazníci. Díky vyšší kvalifikaci bylo totiž možné vylepšit poskytované služby a zákaznickou zkušenost, a tím zvýšit výnosy i produktivitu. Například čas potřebný na řešení zákaznických požadavků se snížil o celých 66 %, nutnost eskalovat požadavky se snížila o 75 % a schopnost vyřešit zákaznické požadavky v rámci prvního kontaktu vzrostla o 37 %. Celková spokojenost zákazníků se zvýšila o 10 %. 

    V kategorii Customer Initiative (Nejlepší zákaznický projekt) si cenu zasloužila společnost ICON Communication Centres, která ze svého pražského kontaktního centra poskytuje služby z oblasti marketingu a zákaznické péče pro globální firmy z různých oborů. Její řešení pro zákazníka, který provozuje platební systém určený pro provozovatele parkovišť po celém světě, zcela transformovalo zákaznickou podporu a snížilo klientovy náklady o 28 %. Pražský tým, který poskytuje podporu zákazníkům parkovacích domů ve chvíli, kdy se jim nepodaří provést platbu a uvíznou na parkovišti, provedl nejdříve důkladný audit typických požadavků a jejich řešení. Následně navrhl řešení založené na nové technologii umožňující efektivně využívat znalostní bázi a operátorům z kontaktního centra nabízet relevantní vstupní informace o lokalitě a vzniklé situaci, díky níž mohou poskytovat podporu mnohem efektivněji. Průměrná doba vyřizování jednoho telefonického požadavku se snížila ze 3-4 minut pod jednu minutu, e-maily jsou na rozdíl od dřívějších 2 dnů vyřízeny do 4-5 hodin a zákazník je spokojen, že i s nulovými investicemi snížil náklady.

    „Inovační projekty, které poskytovatelé podnikových služeb v ČR realizují, přináší obrovskou inspiraci celému trhu a troufám si říct, že z českých center dělají skutečně disruptory světového byznysu,“ uvedl Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, a dodal: „Vysoká kvalita všech nominovaných projektů je důkazem, že náš sektor se stává synonymem inovativního podnikání. V praxi to znamená jak schopnost poskytovat stále lepší služby a zvyšovat efektivitu vlastního fungování, tak i rostoucí atraktivitu pro talentované pracovníky či možnosti rozvoje jejich kariéry. Všem vítězům gratulujeme!“

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Duševní pohoda má velký vliv na pracovní výkon lidí, přesto pro ni 4 z 10 zaměstnavatelů nic nedělají

    2. 7. 2025

    Čeští zaměstnanci: Za posledních 5 let se nejvíce zhoršily pracovní nároky a tlak

    2. 7. 2025

    Zaměstnanci vystavili zaměstnavatelům vysvědčení, nejhorší známky mají za péči o zdraví

    26. 6. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.