Volnočasové benefity jsou stále ve firmách populární, zejména pak v létě a v období dovolených. Česká karta LemonPay pozoruje meziroční nárůst 26 % na alokování prostředků za rekreační pobyty. Na vzestupu je také trend mini-dovolených a víkendových aktivit, u kterých lze kombinovat ubytování s návštěvou hradů či zámků. „Mezi zaměstnanci se jasně ukazuje preference a silná orientace na kontinuální poskytování benefitů. Zájem o tyto benefity pomáhají také provozovatelům hotelů či organizátorům kulturních akcí,“ prohlásil Zoltán Finta, obchodní ředitel LemonPay – české benefitní karty pro zaměstnance.
I když vláda ve svém konsolidačním balíčku chce zrušit daňového osvobození volnočasových benefitů pro zaměstnance, stále je o ně velký zájem a firmy je i přes toto ohrožení využívají. Speciálně pak v období letních prázdnin. „LemonPay a s ním koncept volnočasových benefitů se i přes nepříznivé vyhlídky těší nadále velké popularitě u firem. Důvodem je jednoduché čerpání a uživatelská přívětivost. V letní sezoně se nejvíce řeší rekreace nebo tábory pro děti,“ doplnil Zoltán Finta z jedné z nejpoužívanějších karet pro zaměstnance v Česku.
Populární jsou víkendové výlety za přírodou, památky nebo za kulturními akcemi. Meziroční nárůst za tyto výdaje se zvýšil v LemonPay o 15 %. Velký zájem je také o benefity z kategorie péče pro děti spojené s úhradou táborů, příměstských táborů a dalších aktivit pro děti. Zde se navýšil zájem o tyto balíčky o 42 % oproti minulému roku. „Podobné výhody jsou aktuálně skokově nejvíce využívaným benefitem, a to společně s platbami za vstupy na sportoviště, koupaliště a bazény,“ tvrdil Finta z LemonPay. „Z odezvy od držitelů karet a zaměstnavatelů evidujeme také trend firemních nebo rodinných návštěv bio farem a zemědělských areálů, kde se realizují úhrady za teambuildingy. Oblíbené jsou také rodinné samosběry a následné nákupy potravin, ovoce či menších plateb za další služby v rámci benefitů.“