Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Benefity»Česko podle německých firem patří mezi nejatraktivnější země pro pořádání akcí
    Benefity

    Česko podle německých firem patří mezi nejatraktivnější země pro pořádání akcí

    hrmag.czBy hrmag.cz7. 9. 2023Žádné komentáře4 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Česko je pro německé firmy nejatraktivnější evropskou zemí v souvislosti s pořádáním kongresů, konferencí, veletrhů či výstav a motivačních akcí pro zaměstnance. Myslí si to cca 35 % (v souvislosti s kongresovým turismem) a 34 % (v kontextu s incentivním cestovním ruchem) německých firem. Jde o společnosti s více než 50 zaměstnanci z vybraných průmyslových odvětví. 65 % z nich přitom do dvou let v Česku kongres či jinou akci pravděpodobně také uspořádá. Ukázal to průzkum Institutu turismu agentury CzechTourism. Německo tak má pro Česko velký ekonomický potenciál.

    „Česko jako místo pro kongresový turismus je atraktivní pro nadpoloviční většinu německých firem s obratem od 5 do 20 milionů eur. Ty s více než 1 000 zaměstnanci pro MICE akce zatím preferují Francii, společnosti s obratem nad 200 milionů eur aktuálně zase dávají přednost Španělsku a Rakousku. Mohli bychom to však změnit, pokud správně uchopíme nejen zjištění z našeho průzkumu,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Pomoct s umístěním kongresů a dalších akcí právě v Česku může, jak ukazuje šetření našeho Institutu turismu, ve 12 % případů lepší zákaznický servis, stejný procentuální význam pro německé firmy mají ekonomické příležitosti a lepší nabídka. Roli dále hrají kvalitnější konferenční prostory (10 %), více informací (7 %) a lepší infrastruktura (5 %).“

    Jan Herget zdůrazňuje dobrou zprávu: 65 % německých firem z vybraných odvětví, v nichž pracuje víc než 50 lidí, pravděpodobně v následujících dvou letech v Česku zrealizuje akci kongresového turismu. Platí přitom, že pokud ji společnost z Německa v Česku skutečně uspořádá, bude tak v 83 % případů činit opakovaně. Pozná totiž a ocení zejména tuzemskou úroveň a kvalitu stravování (28 %), úroveň a kvalitu ubytování (25 %) a cenovou hladinu (25 %).

    „Za nejdůležitější faktory pro výběr destinace pro MICE akce považují němečtí organizátoři vedle hotelové nabídky právě cenu a dostupnost destinace. To vše nahrává akcím v Česku: vysoké ceny letenek do vzdálenějších destinací, stejně jako nárůst cen v Německu, vedou firmy k hledání nových variant,“ říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Německo Markéta Chaloupková a dodává: „Abychom toto hledání usnadnili, budeme intenzivněji komunikovat MICE potenciál jednotlivých regionů, a to jak v rámci našich aktivit, tak ve spolupráci s odbornými médii a partnery.“

    Aktuální zájem německých firem o Česko se týká také akcí pro zaměstnance, tedy incentivního turismu.

    „Z evropských zemí německé firmy pro incentivní stejně jako pro kongresový turismus považují za nejatraktivnější právě Česko. Větší zájem projevují menší společnosti, ty s více než 1 000 zaměstnanci aktuálně preferují Finsko, mezinárodní firmy sídlící v Německu zase nejvíc zmiňují Švýcarsko. Přesto je Česko pro 68 % respondentů z Německa vhodným místem pro incentivní turismus,“ říká vedoucí oddělení Institutu turismu agentury CzechTourism Petr Janeček a dodává: „Změnit vnímání by podle průzkumu mohly atraktivní nabídky a lepší ceny (22 %), hospodářský rozvoj (14 %) a organizace turistických prohlídek a kulturních akcí (12 %). I zde přitom platí velký zájem Němců uspořádat u nás akce pro zaměstnance. Do dvou let tak pravděpodobně učiní 63 % německých firem.“

    Akce incentivního turismu, stejně jako ty kongresové, v Česku pravděpodobně do dvou let uspořádají hlavně ty německé firmy, které zaměstnávají maximálně 250 lidí. Co se týče eventů pro zaměstnance, v srdci Evropy je chtějí zrealizovat hlavně společnosti z Německa podnikající v dopravě a logistice. A pokud už akci v Česku uspořádají, velmi pravděpodobně, stejně jako u kongresů, konferencí, výstav či veletrhů, tak učiní znovu.

    „Německý trh dlouhodobě vnímáme jako jeden z důležitých zdrojových MICE trhů. Letos jsme tak všem partnerům nabídli, aby se zúčastnili několika vybraných MICE akcí – největšího kongresového veletrhu IMEX Frankfurt či specializovaného sales fóra Meet Berlin,“ říká vedoucí manažerka Czech Convention Bureau Tereza Hofmanová a dodává: „Pro německé nákupčí jsme rovněž v rámci červnového Events Club Fora zorganizovali fam trip. A letos na podzim plánujeme ještě MICE workshop pro partnery.“

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Většina lidí má nezdravý vztah k práci

    27. 9. 2023

    V IT ubývá nabízených pozic, firmy začínají více vyžadovat docházku na pracoviště

    27. 9. 2023

    Se stravenkami se chodí na oběd častěji

    26. 9. 2023

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Bojí se Češi umělé inteligence?
    • Pražské kanceláře brzy budou nedostatkové zboží
    • Desk sharing zvyšuje standard pracovních míst
    • Až 10 benefitů souvisejících s volnem mohou čerpat zaměstnanci IT a podnikových služeb
    • Šikanu na pracovišti zažila desetina zaměstnanců, pomoci může whistleblowing
    • Požadavky na kanceláře i ceny pronájmů díky ESG porostou
    • Čtvrtina zaměstnanců si hledá novou práci, nejčastějším důvodem je nespokojenost s výší mzdy a stres
    • Poptávka na pražském kancelářském trhu navzdory oživení netlačí ceny nahoru
    • Více než třetina českých zaměstnanců si myslí, že se v Česku žije špatně
    • Je umělá inteligence hrozba, nebo příležitost?
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2023 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.