Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Pracovní prostředí»Jak dnes vypadají moderní kanceláře?
    Pracovní prostředí

    Jak dnes vypadají moderní kanceláře?

    hrmag.czBy hrmag.cz11. 9. 2023Žádné komentáře4 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Moderní kanceláře mají dnes mnoho podob. Od těch klasického střihu, přes varianty vycházející vstříc flexibilní práci, zahrnující zoom zóny, huddle rooms, až po kanceláře na čtyřech kolech, díky kterým mohou zaměstnanci plnohodnotně komunikovat s kolegy během práce na poli nebo se mohou přesunout s vybavenou kanceláří kamkoli – ke klientovi, na veletrh, k moři nebo do hor.
    „Při tvorbě kancelářských prostor je dnes dáván velký důraz hlavně na co nejlepší spolupráci a komunikaci. Hlavně proto, že mnoho zaměstnanců často pracuje mimo kancelář. Musí být tedy vybaveny dokonale funkční komunikační technikou, na kterou se všichni zaměstnanci mohou spolehnout. A to ať už se jedná o kteroukoli formu moderní kanceláře,“ říká Andrej Hronec ze společnosti Audiopro.

    Klasika
    Tradiční kancelářské prostory jsou složeny z řady oddělených kancelářských prostor pro užší týmy spolupracovníků a pak jedné či několika společných jednacích místností. Mnoha firmám toto uspořádání stále vyhovuje protože je prověřené mnoha lety dobré praxe. A pokud jsou kanceláře dobře vybavené a pro zaměstnance a jejich práci vyhovující a příjemné, pak není co řešit.

    Flexibilní pracovní místa
    Další aktuální kancelářskou variantou jsou tzv. hybridní kanceláře. Zde často zaměstnanci nemají pevně přidělené pracovní místo, a když potřebují, využijí některé z volných míst a přizpůsobí si jej svým potřebám. Prostory proto musí být maximálně flexibilní. „Důležitou roli ve vybavení moderních kanceláří hrají vestavěné prvky, které zaměstnanec může použít, když je potřebuje a které zůstávají skryty, když nejsou využívány. Běžně se jedná o monitory, klávesnice či mikrofony,“ říká Michal Černý, zástupce společnosti Arthur Holm v ČR.

    Agilní pracovní prostory, zoom zóny, huddle rooms
    Další typ moderních kanceláří je založen na rozdělení pracoviště do zón, které může zaměstnanec využívat podle potřeby. „Agilní pracovní prostory bývají často originálně kreativně řešené a přinášejí pestrou paletu prostor od větších míst pro setkání přes komornější huddle rooms až po odhlučněné kabiny a prostory pro zábavu, hru a odpočinek,“ dodává Andrej Hronec ze společnosti Audiopro.
    Pohodlné zoom zóny nabízejí jednoduchý a pohodlný prostor pro pořádání digitálních schůzek. Tyto prostory jsou designovány tak, aby vycházely vstříc menším i větším online schůzkám, a to jak po stránce technického vybavení, tak i co do akustického komfortu. Zaměstnanec může takový prostor operativně využít i pro rychlé vyřízení soukromého telefonního hovoru.

    Kancelář v kabině
    Není kancelář jako kancelář. Plnohodnotný prostor pro práci totiž můžete najít i třeba v traktoru. Mnoho lidí vnímá traktory jako výkonné stroje do těžkého terénu, ale pravděpodobně netuší, že jsou zde i výrobci, kteří výrazně posunuli možnosti těchto pomocníků v zemědělství. A na polích se dnes pohybují našlapané stroje napěchované moderní technikou, které si nezadají s vybavením moderních kanceláří.
    Na špici vývoje nových moderních technologií je německý výrobce Fendt. Ten kromě vynikajících vlastností samotného stroje s bohatým hardwarem, disponuje i chytrými softwarovými řešeními. „Jedná se o unikátní systém ovládání a řízení strojů FendtONE, ve kterém jde primárně o spojení traktoru a pracoviště obsluhy přímo s kanceláří. Systém výrazně zjednodušuje sledování činnosti stroje a usnadňuje tak optimalizaci jeho využití. Řídicí pracovník stále ví, kde se traktor pohybuje, s jakou spotřebou pohonných hmot a jak je využitý. To napomáhá k efektivitě plánování dalších zakázek a výrazně usnadňuje vykazování odvedené práce,“ prozrazuje Viktor Zálešák, produktový manažer společnosti Agromex.

    Van office
    Existuje stále více lidí, kteří chtějí být mobilní i se svou kanceláří. Umožňují jim to plně vybavené obytné vozy, které mohou sloužit i jako pojízdná kancelář. Díky nezávislým zdrojům energie a speciálním mobilním sítím to je již jednoduše řešitelné bez nutnosti připojování se na lokální sítě v místě parkování. Příjemnou kancelář pak lze užívat i zcela mobilně.
    „Chytré palivové články SFC Energy poskytují nezávislé zdroje energie a výkonné mobilní routery a modemy Peplink-Pepwave pak potřebné internetové připojení kdekoli. To je ideální základ pro mobilní kancelář. A když pak někdo potřebuje plnohodnotnou mobilní kancelář plnou luxusu, může zvolit mezi vozy značky Morelo, které jsou naprostou jedničku ve své třídě vozidel s váhou nad 3,5 tuny. Jsou plně vybaveny ve standardu řešení značky Mercedes-Benz. Model Grand Empire Liner pak disponuje možnostmi vybavení luxusních kanceláří,“ dodává Andrej Hronec z Audiopro.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Marná práce. Čechy v zaměstnání nejvíc trápí, že dělají zbytečné úkoly

    26. 5. 2025

    Každý šestý Čech je obětí šikany. Nejčastěji je agresorem nadřízený

    15. 5. 2025

    Pravidla proti šikaně fungují stěží na třetině pracovišť

    22. 4. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.