Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Rozvoj»Jak zvolit správnou jazykovou školu pro firemní vzdělávání?
    Rozvoj

    Jak zvolit správnou jazykovou školu pro firemní vzdělávání?

    hrmag.czBy hrmag.cz24. 3. 2023Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Jazykově vybavení zaměstnanci jsou pro firmy velmi důležití. Mnoho společností proto svým zaměstnancům nabízí podnikové vzdělávání. Jeho kvalita přitom závisí především na lektorech a vybrané jazykové škole. Správný výběr rozvíjí studentovy dovednosti a udržuje jeho motivaci, ten špatný může končit i ostudou před zahraničními klienty. Jak správně vybrat jazykovou školu a na co se při výběru zaměřit?
    V případě firemního jazykového vzdělávání je nejen v zájmu zaměstnance-studenta, aby se výběr dodavatele povedl, také pro zaměstnavatele by mělo jít o investici návratnou. „Jazyková škola má zaměstnance ke studiu motivovat, rozvíjet jeho schopnosti rychle a efektivně, a zaměstnavateli i personalistům tak šetřit čas i peníze,“ vysvětluje Simona Škurková, ředitelka jazykové školy Lingua Centrum. „Nechuť studentů chodit na lekce může vést k ukončení studia, v nejhorším případě ale může znamenat i ztrátu pověsti a zakázek u zahraničního klienta,“ doplňuje.

    Co si o škole zjistit předem?
    Mezi hlavní faktory poukazující na kvalitní jazykovou školu patří bezesporu schopnosti jejích lektorů a styl výuky. To lze zjistit především z referencí, kterými se každý dodavatel jistě rád pochlubí. Velkou výpovědní hodnotu má ovšem také způsob, jakým jazykovka reportuje svou činnost. Pro firemní potřeby by škola měla průběžně testovat a zaznamenávat pokrok či docházku studentů. Kvalitní systémy měřící zlepšení motivují studenta a zaměstnavatele ujišťují, že výuka probíhá, jak má. Bohužel ne všechny školy takovou zpětnou vazbu nabízejí.
    Podle Simony Škurkové je pro správný výběr dodavatele firemního vzdělávání důležité i to, zda se škola dovede přizpůsobit oboru klienta. „Ke každému klientovi by se mělo přistupovat podle toho, v jakém oboru pracuje. Jiné znalosti budou potřeba na jednání v automotive průmyslu, jinak se komunikuje ve zdravotnictví,“ zdůrazňuje. To stejné ale platí i napříč různými pozicemi ve firmě. Manuálně pracující zaměstnanec zpravidla potřebuje jinou jazykovou úroveň a rovněž jiný přístup než jednatel firmy.
    Dalším důležitým faktorem je styl, jakým daná jazykovka přistupuje k výběru svých lektorů a jejich přiřazování klientům. „Několikafázový výběr lektorů je základ. Škola by měla také hledět na zpětnou vazbu studentů a jejich reakci na vyučujícího, jehož efektivitu a výsledky práce by měla průběžně kontrolovat,“ radí Škurková. Malý zájem školy o výběr lektorů je podle ní špatným signálem, a je proto důležité se o tento postup u konkrétní školy zajímat.

    O výběru školy vypovídá pokrok i docházka
    Zda se výběr kvalitní školy podařil, se však někdy ukáže až časem. Nejjednodušším způsobem, jak zjistit, že je spolupráce s jazykovou školou přínosem, je dotazník spokojenosti studentů. Spolehlivým ukazatelem je i jejich docházka. Klesne-li motivace studentů hodiny navštěvovat a docházka nedosáhne ani 80 procent, je na místě zvážit, jestli chyba není právě na straně dodavatele.
    Pro zaměstnavatele je ovšem nejdůležitějším ukazatelem samotný pokrok studenta a zlepšení jeho jazykových dovedností. Měření tohoto faktoru je sice náročnější, kvalitní škola by ale měla nabízet i tento způsob testování. „Pokrok studenta za dané časové období je samozřejmě to nejdůležitější. Je ale třeba si uvědomit, že při vyšších úrovních trvá posun relativně dlouho. U nás v jazykové škole měříme pokrok v jednotkách procent, aby byl vidět i v kratších časových úsecích,“ podotýká Simona Škurková.
    Nenabízí-li stávající jazyková škola systém zpětné kontroly své práce, může se personalista obrátit na jazykového auditora, jehož služby nabízí přímo některé jazykové školy v rámci své komplexní nabídky.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Benefity napříč generacemi: mladí chtějí služební auto, starší sázejí na vzdělávání

    25. 3. 2025

    Zaměstnání vnímáme jako povinnost, ale i příležitost k rozvoji

    21. 3. 2025

    Budoucnost IT trhu práce: Firmy jdou po dovednostech, ne titulech

    27. 2. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.