Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Benefity»Kvůli COVID-19 se zaměstnavatelé více starají o potřeby zaměstnanců
    Benefity

    Kvůli COVID-19 se zaměstnavatelé více starají o potřeby zaměstnanců

    hrmag.czBy hrmag.cz29. 10. 2020Žádné komentáře2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    . Téměř čtyři pětiny (72,3 %) podniků v Evropské unii souhlasí, že práce z domova byla během pandemie pro zaměstnance náročná. Potíže s připojením a pracovním místem prohloubily jejich problémy. Podniky se proto musí zabývat strategií pracovního prostředí kvůli zlepšení zaměstnaneckých podmínek, včetně kultury, technického vybavení a pracovního místa.

    Ze 1350 respondentů v 19 zemích, kteří se průzkumu 2020 Intelligent Workplace Report  společnosti NTT zúčastnili, se 79,7 % domnívá, že potřeby zaměstnanců rozhodnou o budoucím uspořádání pracovišť. 85,4 % z dotázaných se shodlo, že osobní pracovní schůzky jsou nezbytné pro týmovou spolupráci i jednání s klienty.

    Méně než polovina podniků s úpravou IT předpisů

    Do dnešní doby méně než třetina všech podniků (28,5 %) upravila IT předpisy tak, aby zaměstnancům usnadnily práci v nových podmínkách, a necelá polovina (41,8 %) zavedla nové komunikační a firemní nástroje. V mnoha případech museli zaměstnanci využívat svá soukromá zařízení a aplikace, což výrazně zvýšilo bezpečnostní rizika. Pouhých 37,9 % respondentů posílilo zabezpečení IT, aby udrželo své interní systémy i zaměstnance v bezpečí.

    Martina Šmidochová, personální ředitelka české pobočky společnosti NTT Ltd., k tomu uvedla:

    „Když tvoříme kanceláře zítřka, tak do středu pozornosti postavíme zaměstnance, jeho celkovou zkušenost včetně zdraví a plného zapojení do pracovního dění. Když máme zaměstnance vtažené do firemního dějí a jejich data udržujeme v bezpečí, tak se zvyšuje jejich produktivita a efektivita. Inovace podporujeme digitální transformací, novými technologiemi, postupy a vzděláváním tak, aby se zaměstnanci cítili v novém prostředí dobře.“

    Zavádění nových strategií pracovního prostředí pro kanceláře zítřka

    Podle zjištění studie téměř polovina (40,3 %) podniků již přehodnocuje celkové uspořádání pracovišť a zvažuje, jak je nejlépe upravit kvůli novým potřebám zaměstnanců.

    Více než třetina (34,4 %) globálních ředitelů uvedla, že hodlá zredukovat kancelářské prostory, avšak téměř čtvrtina (24,0 %) je plánuje rozšířit. Většina z nich se však shoduje, že fyzický prostor bude mít přesněji definované flexibilní využití pro lepší spolupráci:

    • Spojení se vzdálenými pracovníky: téměř polovina podniků (38,2 %) vytvoří prostory pro videokonference a spolupráci po videu kvůli propojení těch, kdo pracují na dálku, s těmi, kdo pracují v kanceláři
    • Podpora kreativity a spolupráce: téměř třetina podniků (25,4 %) zavede kreativní prostory / koutky pro přemýšlení
    • Uspořádání pracoviště podle způsobu práce: více než čtvrtina podniků (26,2 %) omezí prostor pro individuální pracovní stoly a 28,7 % zvětší zasedací prostory

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Čeští podnikatelé jsou v čele zavádění AI a čekají pokles počtu zaměstnanců

    13. 6. 2025

    Oživení na trhu práce: Růst táhnou služby, obchod, finance a reality

    10. 6. 2025

    AI mění svět práce. Lídři firem hledají rovnováhu mezi technologií a lidskými dovednostmi

    10. 6. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.