Osm z deseti zaměstnanců je v práci šťastných. Roste vliv dobrého šéfa na spokojenost lidí a téměř o desetinu přibylo těch, kteří by byli šťastnější, kdyby pracovali o den v týdnu méně. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sesbírala agentura Talk Online Panel.
„Už potřetí jsme se zaměřili na otázku štěstí lidí v práci. Během čtyř let se víc než zdvojnásobil počet lidí, kteří se na pracovišti setkali s pozicí manažera štěstí. Z šesti na deset procent také vyrostl význam dobrého šéfa pro spokojenost lidí v práci,“ shrnuje František Boudný, ředitel Předvýběru.CZ.
Se specialistou, který se stará o spokojenost zaměstnanců, se setkalo 16 % respondentů. Přibývá lidí, kteří si myslí, že je to užitečná pozice (59 %) a naopak ubývá těch, kteří práci manažera štěstí považují za módní výstřelek (myslí si to jen 9 % dotázaných).
„Lidé jsou v přístupu k práci stále pragmatičtější. Víc dávají přednost dobré výplatě než tomu, jestli je práce baví,“ říká šéf personálky. Dobrá výplata je nyní nejdůležitějším faktorem spokojenosti (28 % respondentů), zatímco dříve klíčový požadavek „dělat práci, která mě baví“ skončil se sedmadvacetiprocentním podílem až na druhém místě.
Každý druhý člověk míní, že by byl víc šťastný, kdyby pracoval o den v týdnu méně. Přitom před dvěma lety bylo takových lidí o jedenáct procentních bodů méně.
Lidé chtějí home office, i když vidí i jeho slabiny
Skoro šest procent lidí uvedlo jako jeden z faktorů ovlivňujících spokojenost v práci možnost pracovat z domova ‒ což je o půldruhého procentního bodu více než před dvěma lety.
Více dotázaných souhlasí s tím, že jim home office vyhovuje víc než chození do práce, protože stihnou i jiné věci a téměř o pětinu více lidí se domnívá, že to přispívá k jejich lepším pracovním výsledkům.
Čtyři z deseti respondentů ale vnímají, že home office trvající delší dobu způsobuje ztrátu jejich motivace k práci a jen o něco méně lidí uvádí, že nedostatek kontaktu s kolegy jejich práci zhoršuje.