Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Ekonomika»Mzdy i nové pracovní pozice v podnikových službách rostly dvojciferným tempem
    Ekonomika

    Mzdy i nové pracovní pozice v podnikových službách rostly dvojciferným tempem

    hrmag.czBy hrmag.cz14. 2. 2020Žádné komentáře4 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Největší poptávka je v oboru podnikových služeb po IT a finančních expertech. Chybí zejména uchazeči, kteří hovoří německy, francouzsky a holandsky. Počet inzerovaných pracovních míst meziročně rostl o 19 %, růst mezd na některých pozicích přesáhl i 10 %. Vyplývá to z průzkumu mezd, který v oboru podnikových služeb zrealizovala agentura Grafton Recruitment.

    Průzkum, který mapoval úroveň mezd zaměstnanců center sdílených podnikových služeb v Praze, Brně a Ostravě, kromě samotných finančních podmínek ukázal i na měnící se role v tomto oboru. „Digitalizace a automatizace, která je v centrech na pořadu dne, dává vzniknout novým pracovním pozicím. Jedná se jak o specializované funkce související s adopcí těchto technologií, tak i další role související s rozšiřováním záběru celého oboru,“ říká Martin Malo, ředitel agentury Grafton Recruitment, s tím, že běžné začínají být poptávky po pracovnících na pozice datových analytiků, specialistů na zákaznickou zkušenost či expertů na robotickou automatizaci. V souvislosti se vznikem nových technologických center je dále velká poptávka po IT expertech nejrůznějšího zaměření, největší hlad je ovšem po specialistech na kybernetickou bezpečnost. Dlouhodobě vysoká je i poptávka po nejrůznějších rolích do financí.

    Počet poptávek naznačuje další rozvoj oboru

    Dle aktuálního průzkumu asociace ABSL, která v ČR sdružuje centra podnikových služeb, obor v roce 2019 rostl 12procentním tempem. Počet inzerovaných pozic ovšem dle mzdového průzkumu rostl ještě více, o celých 19 %. Právě na základě toho se dá predikovat další růst a rozvoj celého oboru, a to nejen v Praze v Brně, kde se hledá nejvíce pracovníků, ale i v dalších regionech ČR.

    Změny náplně práce a vzdělávání

    Zajímavým fenoménem oboru je jeho rychlý rozvoj a s ním související změny náplně práce. Běžně se stává, že zaměstnanci přechází v rámci center i na zcela nové pracovní pozice. „Centra se stále více soustředí na inovace a expertní služby. Softwaroví roboti postupně přebírají jednoduché a opakované činnosti, jako je například skenování faktur nebo vytváření reportů, a lidé se přesouvají na odbornější pozice. I proto se v oboru velmi intenzivně investuje do vzdělávání, dle našeho průzkumu až 4x více než je český průměr,“ říká Jonathan Appleton, ředitel ABSL.

    Znalost nedostatkových jazyků zvyšuje mzdu

    Obor podnikových služeb zahrnuje více než stovku nejrůznějších pracovních pozic – od finančních, marketingových a HR rolí, přes pozice v IT a logistice až po nové specializované posty. Dle mzdového průzkumu Grafton Recruitment nejvíce rostly mzdy u pozic, kde byl nadprůměrný nedostatek kvalifikovaných a vhodných kandidátů. Patřily k nim mimo jiné finanční a IT role vyžadující kombinaci expertních znalostí a německého, francouzského či holandského jazyka. „Specialisté na těchto postech si mohou vydělat až o 7000 Kč více než jejich kolegové. Týká se to zejména nemanažerských pozic, u manažerů nehrají jazykové dovednosti až tak velkou roli, jejich mzdové ohodnocení vychází spíš ze zkušeností a velikosti týmu, který vedou,“ vysvětluje Martin Malo. 

    Rozdíly mezi regiony

    I když postupně dochází ke stírání rozdílů mezi regiony, v nastavení mezd stále vede Praha, a to v průměru o 15 %. V některých případech dokonce platí, že tam, kde ostravské mzdy končí, pražské začínají. Například koordinátoři služebních cest a akcí si v Ostravě měsíčně přijdou na 25-30 tisíc, v Praze na 32-38 tisíc. Podobné nastavení panuje i u specialistů zákaznické péče, kteří si v Praze vydělají 35-38 tisíc, v Brně 25-33 tisíc a v Ostravě 23-30 tisíc.

    Finance a účetnictví jsou jediným oborem v průzkumu, kde mzdy dosahují až na 200 tisíc, a to v případě pozice finančního manažera, který si v Praze vydělá 120-200 tisíc, v Brně 100-180 tisíc a v Ostravě 100-150 tisíc. Přes hranici 100 tisíc měsíčně se mohou dostat ještě lidé na pozicích Treasury Manager (70 tisíc v Ostravě až 130 v Praze) a Transition Manager (80 tisíc v Brně až 130 tisíc v Praze).

    Po finančních rolích mají v oboru podnikových služeb druhé nejvyšší mzdy IT pozice. Například manažer technické podpory si v Praze může vydělat 70-140 tisíc, v Brně 70-120 tisíc a v Ostravě 80-100 tisíc. Na 100 tisíc ještě v Praze dosáhne vedoucí týmu technické podpory (60-100). Pracovníci na pozicích IT podpory si v závislosti na zkušenostech mohou v Praze vydělat 35-55 tisíc, v Brně 30-40 tisíc a v Ostravě 30-38 tisíc.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Český pracovní trh se za posledních 20 let výrazně proměnil

    4. 6. 2025

    Nová pravidla podpory v nezaměstnanosti zvýhodní od letošního června padesátníky

    4. 6. 2025

    Průměrná mzda vzrostla reálně o 3,9 %

    4. 6. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.