Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnějšího zaměstnavatele letos putuje do Škoda Auto

Nejatraktivnějším zaměstnavatelem na českém trhu se dle letošního průzkumu personálně poradenské agentury Randstad stala společnost ŠKODA AUTO, druhou příčku obsadila společnost Microsoft a třetí Seznam.cz. Ocenění Randstad Award, o kterých v nezávislém průzkumu rozhoduje široká veřejnost, převzali vítězové na slavnostním gala večeru, který se uskutečnil včera ve Veletržním paláci v Praze.

Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnější zaměstnavatele v České republice se uděluje na základě výsledků z největšího celosvětového průzkumu zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research, který probíhá již 19 let. Průzkum zkoumá atraktivitu největších zaměstnavatelů v jednotlivých zemích a také aspekty, dle kterých se uchazeči rozhodují při výběru zaměstnavatele. Letošního devatenáctého ročníku se zúčastnilo více než 200 000 respondentů ze 32 zemí. V České republice se průzkum uskutečnil po druhé, a to na vzorku 4778 respondentů, kteří hodnotili atraktivitu 150 největších zaměstnavatelů z privátního sektoru.

V průzkumu hodnotí respondenti nejrůznější atributy, jako např. atraktivitu, pověst zaměstnavatele, možnosti kariérního posunu, mzdu a benefity, atmosféru na pracovišti či zajímavost náplně práce. „V očích většiny zaměstnanců je atraktivní společnost taková, která má dobrou pověst, nabízí svým lidem možnosti kariérního rozvoje, dokáže je dobře zaplatit a dopřát jim i zajímavé benefity,“ uvádí Jacek Kowalak, generální ředitel společnosti Randstad, a dodává: „Vidíme rostoucí důraz zaměstnanců na „měkké“ faktory, jako je zajímavá pracovní náplň, flexibilita a rovnováha pracovního a osobního života. Jako společnost bohatneme a práce již dávno není alfou a omegou našich životů. Zejména mladší generace svůj vlastní, osobní čas práci obětovat nechtějí. Firma, která dává svým lidem dostatečný prostor pro realizaci a růst a zároveň umožní uspokojovat jejich potřeby mimo své zaměstnání, získává oproti konkurenci výraznou výhodu.“ 

Kromě absolutních vítězů se v rámci Randstad Award oceňovali i nejatraktivnější zaměstnavatelé z oborů finanční služby a bankovnictví, podnikové služby, výroba, retail a spotřební zboží (FMCG).

TOP 10 nejatraktivnějších zaměstnavatelů v ČR:

  1. ŠKODA AUTO
  2. Microsoft
  3. Seznam.cz
  4. LEGO
  5. IBM
  6. Avast
  7. SAP Services
  8. Siemens
  9. Kofola
  10. Mall.cz

Vítěz z oboru finančních služeb a bankovnictví: Air Bank

Vítěz z oboru podnikových služeb: SAP Services

Vítěz z oboru výroby: LEGO Production

Vítěz z oboru retailu: Mall.cz

Vítěz v oboru FMCG: Kofola

„Z průzkumu opět vyplynul jednoznačný závěr: firmy, které investují do firemní kultury a do svých lidí a aktivně budují dobrou značku zaměstnavatele, mají na trhu práce výraznou výhodu. I přes velký pokrok v automatizaci nás v nejbližších desetiletích nečeká žádná zásadní výměna lidí za roboty, přetlak na trhu práce tedy s největší pravděpodobností přetrvá. Potvrzuje to i demografická prognóza, dle níž Česku hrozí nedostatek lidí v produktivním věku. Aby tedy firmy byly i v budoucnu schopné získávat kvalitní lidi, musí na své pověsti a značce zaměstnavatele aktivně pracovat,“ uvedl na závěr Jacek Kowalak.

Přidej komentář jako první k "Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnějšího zaměstnavatele letos putuje do Škoda Auto"

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*