Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»HR»Online nábor funguje nově i ve výrobě
    HR

    Online nábor funguje nově i ve výrobě

    hrmag.czBy hrmag.cz3. 4. 2020Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Z aktuálních údajů a zkušeností personálně poradenské společnosti Randstad vyplývá, že nábor nových pracovníků v Česku probíhá i během nouzového stavu. Způsob náboru se však zásadně změnil. Online pohovory, již dříve běžně využívané s uchazeči na kancelářské profese, se nyní nově zavedly i v případě náboru zaměstnanců do výroby. Kandidáti na dělnické a další manuální pozice absolvují online testy a pohovory pomocí běžně využívaných nástrojů, jako je Hangout call či Skype, a fyzicky se potkávají se zaměstnavatelem ideálně až při podpisu smlouvy. Aby firmy mohly uchazečům o zaměstnání lépe představit jejich budoucí pracovní prostředí, investují ve zvýšené míře do náborových videí a online prezentace.

    „Ani v době karanténních opatření se nábor nových pracovníků nezastavil, čile probíhá v celé řadě oborů, zejména v logistice, e-commerce, podnikových službách či v potravinářském průmyslu,“ říká Linda Picková, ředitelka divize Professionals personálně poradenské společnosti Randstad, s tím, že maximum aktivit se v rámci náborového procesu přesunulo do online prostoru. I když dochází k dočasnému přerušení provozu některých výrobních firem, především v sektorech automotive, letectví a všech aktivit souvisejících s gastronomií a turistickým ruchem, zhruba 80 % jich stále jede a pružně se přizpůsobuje aktuální situaci, například zaváděním nových způsobů práce a produkce. Zhruba pětina z nich pak také stále nabírá nové zaměstnance.

    Firmy z ostatních oborů spíš vyčkávají a nábor zaměřují jen na chybějící klíčové role. „Nejistota z budoucího vývoje a obavy z výraznějších ztrát nutí firmy přehodnocovat své plány. Očekáváme, že se nábor znovu rozjede po skončení současných omezení v souvislosti s nouzovým stavem,“ vysvětluje Linda Picková.

    Kromě e-commerce a s ní související logistikou v současné situaci roste a posiluje obor IT a podnikových služeb. „Je to dáno mimo jiné tím, že jde o organizace, které jsou již z dřívější doby zvyklé na práci z domova, mají na to nastavené firemní procesy, a tak je nouzový stav a karanténa ničím nepřekvapila. Během několika málo dní se zaměstnanci přesunuli do svých domácích kanceláří a provoz zůstal nenarušen. A díky tomu ani nábor,“ říká Linda Picková. Například obor podnikových služeb dle šetření oborové organizace ABSL přesunul na práci z domova přes 90 % zaměstnanců. Náborové aktivity pozastavilo pouhých 8 % center.   

    Nábor vedený na dálku testovalo v dřívější době mnoho firem. Online prostředí se však využívalo spíše na prvotní kontakt, po němž následovalo osobní setkání. Současná krize situaci zásadně změnila a nábor de facto probíhá na dálku celý, obvykle až do okamžiku odsouhlasení nabídky a podpisu smlouvy. „Zkušenosti s tímto modelem náboru máme zatím velmi dobré. A to jak v případě bílých límečků, tak i ve výrobě. Důležité přitom je, že uchazeči ani firmy nepotřebují žádné složité technologie. Stačí základní a běžně využívané nástroje, jako je například Skype, Zoom či Hangout call. Není to totiž o nástrojích, ale o nastavení celého procesu náboru – komunikace, vlastnictví a odpovědnosti a měření toho, co zaměstnanci dělají,“ vysvětluje Linda Picková a dodává: „Vidíme, že kandidáti se zvládají přihlásit na individuální i hromadné telefonáty či videokonference prostřednictvím chytrého telefonu, problémy jim nedělá ani registrace do systému či online test. Máme radost, že je v této době nemusíme vystavovat zbytečným fyzickým setkáním. Naším cílem je, aby osobně k nám či zaměstnavateli přišli až na podpis smlouvy.“

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Duševní pohoda má velký vliv na pracovní výkon lidí, přesto pro ni 4 z 10 zaměstnavatelů nic nedělají

    2. 7. 2025

    Nedostatek pracovních sil v pohostinství a cestovním ruchu během léta zůstává akutním problémem

    2. 7. 2025

    Čeští zaměstnanci: Za posledních 5 let se nejvíce zhoršily pracovní nároky a tlak

    2. 7. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.