Pozici „manažera štěstí“ nebo jinak pojmenovaného specialisty, který se stará o spokojenost zaměstnanců, vnímá 56 % zaměstnavatelů jako dobrý přístup, který zvyšuje motivaci a loajalitu lidí. Ukázal to online průzkum personální agentury Předvýběr.CZ mezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů, ředitelů a personálních šéfů firem.
„Jen sedmnáct procent zaměstnavatelů považuje takovou pozici za módní výstřelek, který časem pomine,“ dodává František Boudný, šéf Předvýběru.CZ. Třináct procent respondentů míní, že výplata je pro zaměstnance důležitější.
Firmy k vytváření podmínek pro spokojenost zaměstnanců přistupují různě. „Samostatný manažer štěstí má velký smysl ve firmách okolo třiceti až sto zaměstnanců, kde je velké riziko vyhoření,“ míní Tomáš Pětivoký, šéf firmy Dine4Fit. V menších firmách takového specialistu nezaměstnávají. „Snažíme se spokojenost zaměstnanců monitorovat otevřenou komunikací na všech úrovních firmy,“ říká Milan Ptáček, ředitel společnosti Signal Projekt.
Spokojenost má svoji hodnotu
Personalisté se shodují, že šťastní zaměstnanci jsou přínosem. „Spokojený zaměstnanec výrazně ovlivní své výsledky a určitě není radno jeho spokojenost podceňovat,“ potvrzuje Štěpánka Zdvořáková, personální ředitelka firmy Schindler, která doporučuje spolehlivě si ověřit, že zaměstnavatel ví, co ovlivňuje spokojenost jeho lidí.
„Pohoda na pracovišti má významný vliv na výkon zaměstnance, a na jeho ochotu pracovat a hledat i případně nadstandardní řešení problémů,“ dodává Barbora Vinařová, personalistka společnosti Integra Metal Systems.