Společnost Oracle na konferenci Oracle OpenWorld oznámila dostupnost řešení Oracle Digital Assistant. Nasazením tohoto řešení dokáží podniky významně zvýšit svou produktivitu. Zaměstnanci tak získají jediného komplexního digitálního asistenta, který může být vyškolen k podpoře řady aplikací, ať už jde o HR (lidské zdroje), ERP (plánování podnikových zdrojů), CRM (řízení vztahů se zákazníky) nebo CX (zákaznická zkušenost).
Díky využití umělé inteligence asistent získává znalosti specifické pro dané domény, chápe kontext i záměry uživatelů. Dokáže identifikovat vzory chování uživatelů, učí se z nich a poté za zaměstnance automaticky a proaktivně provádí rutinní úlohy, např. schvalování výdajů nebo plánování schůzek.
Řešení Oracle Digital Assistant je založeno na platformě Oracle Cloud Infrastructure a svými funkcemi výrazně převyšuje dnešní standardní chatboty, které jsou schopné poskytovat pouze jednoduchou, jednoúčelovou a lineární odezvu. Oracle využívá umělou inteligence a strojové učení pro zpracování přirozeného jazyka (NLP), porozumění přirozenému jazyku (NLU), díky čemuž se Oracle Digital Assistant dokáže plně integrovat do podnikových aplikací.
Uživatelé mohou s digitálním asistentem Oracle komunikovat hlasem, jedná se nicméně o řešení nezávislé na platformě, které může stejně dobře podporovat oblíbené platformy pro zasílání zpráv (messaging), jako je Slack, Facebook Messenger, WeChat a Alexa. Vestavěné analytické nástroje umožňují podnikům monitorovat využití asistenta, chování uživatelů a výkonnost aplikací, díky čemuž lze neustále provádět další analýzy a fungování asistenta vylepšovat.
Chatbot pojmenovaný MatchBot, implementovaný v rámci cloudové platformy Oracle, byl již nasazen např. organizátory profesionálního tenisového turnaje Mutua Madrid Open. MatchBot dokáže díky umělé inteligenci vést v přirozeném jazyce běžnou konverzaci s fanoušky, poskytovat jim informace o hráčích, výsledcích, ale stejně tak o slevách, prodeji vstupenek nebo parkování.