Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Insider»Podnikové služby se přidávají do boje proti pandemii
    Insider

    Podnikové služby se přidávají do boje proti pandemii

    hrmag.czBy hrmag.cz3. 3. 2021Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdroj: Pixabay
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Se zhoršující se epidemiologickou situací se stále více firem z oboru zákaznických a podnikových služeb zapojuje do podpory a pomoci vládním či zdravotnickým organizacím, které zažívají v důsledku pandemie Covid-19 značný nápor. Po společnosti Comdata, která pomohla navýšit kapacity pracovníků na informační a tísňové lince již vloni na jaře, se do pomoci zapojily například i společnosti Teleperfomance a Conectart.

    „Pandemii bereme v našem oboru velmi vážně. Od samého počátku se snažíme ochránit zdraví svých zaměstnanců a pomáhat. Naši členové se zapojují do pomoci při trasování, podporují infolinky, programují nástroje na monitoring kontaktů v kancelářích, pomáhají při online vzdělávání dětí, nabízí své zkušenosti z oblasti logistiky i IT. Věříme, že společnými silami se podaří šíření koronaviru zpomalit a vrátit život u nás k normálu. Aktuální špatná situace již dopadá i na pověst České republiky jakožto bezpečné země pro život, práci i investice,“ říká Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, která sdružuje centra zákaznických, IT a podnikových služeb.

    Hned na jaře se do boje proti pandemii zapojil významný český poskytovatel zákaznických služeb, společnost Comdata, a to podporou linek 112 a 1212, které pod návalem dotazů kolabovaly. Lince 112 pomohlo 60 operátorů, pro které se zároveň organizovaly 2x denně tréninky. Dalších 50 operátorů z Comdaty pak podpořilo i národní linku 1212, která vznikla 15. března 2020 za účelem poskytování informací o COVID-19. Paralelně s tím pomáhali pracovníci z Comdaty i Českomoravské záruční a rozvojové bance, která procesovala programy vládní podpory firmám a podnikatelům. Dnes na koronavirových linkách funguje 110 proškolených expertů, kteří podávají informace o onemocnění, testování či cestování a pomáhají i s registrací a objednáváním na očkování.

    V souvislosti s růstem případů onemocnění Covid-19 pak letos v zimě ve velmi krátké době zajistila více než 100 operátorů také společnost Teleperfomance. „Jsme rádi, že můžeme pomoci vládě i zdravotnickým organizacím a poskytnout jim rychlou a komplexní podporu ve službách spojených s testováním, trasováním, očkováním nebo s informovaností všech občanů,“ říká Valeriy Svetlov, generální ředitel tohoto mezinárodního zákaznického centra. Experti z Teleperformance pomáhají nejen v České republice, ale také v Německu, Nizozemsku, Velké Británii, Francii a dalších zemích a všichni pracují z bezpečí svých domovů.


    Přetíženým krajským hygienickým stanicím začal na sklonku roku pomáhat i největší tuzemský provozovatel kontaktních center, společnost Conectart. Během pouhých osmi dní firma zajistila a proškolila 60 operátorů, kteří začali s trasováním tzv. třetích hovorů, tedy trasováním osob, které byly v kontaktu s pozitivními lidmi. V lednu se již do navolávání Chytré karantény zapojilo 120 operátorů a v únoru pak jejich počet vzrostl na 222. Od ledna Conectart rozšířil své aktivity i o volání takzvaných prvních hovorů, tedy kontaktování pozitivních osob. Jen za první únorový týden uskutečnili operátoři 8598 hovorů v češtině, angličtině a ruštině.

    Trasování je pro boj s pandemií zásadní. Pro jeho hladké zvládnutí a efektivní zajištění je dle expertů nutné mít k dispozici alespoň 1000 až 3000 operátorů, v polovině loňského září jich však vláda měla k dispozici jen zhruba 600. Je proto jasné, že mnoho kontaktů nebylo možné včas zachytit. Díky zapojení profesionálních call center je nyní možné lépe plánovat kapacitu a zajistit vyšší počet hovorů, a tím výrazně urychlit trasování covid pozitivních osob. Práce na těchto linkách je psychicky extrémně náročná, a proto musí operátoři projít speciálním zaškolením. „Jsme hrdí na to, že tři naši členové z řad čelních českých zákaznických center se aktivně zapojují do boje proti Covid-19 a pomáhají nám všem projít těmito velmi náročnými časy. Velké díky společnostem Comdata, Teleperformance a Conectart za jejich odvahu a pohotovou a rychlou reakci,“ říká na závěr Jonathan Appleton.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Každý šestý Čech je obětí šikany. Nejčastěji je agresorem nadřízený

    15. 5. 2025

    Letní brigády: Firmy hledají tisíce posil, ale zájem studentů klesá

    15. 5. 2025

    Mzdy a benefity v Česku: Průzkum odhaluje rozdíly v tvrzení zaměstnanců a zaměstnavatelů

    13. 5. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.