Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»HR»Povýšit zaměstnance či hledat z externích zdrojů?
    HR

    Povýšit zaměstnance či hledat z externích zdrojů?

    hrmag.czBy hrmag.cz30. 9. 2018Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Poptávka po zaměstnancích kontinuálně stoupá již třetím rokem. Společnosti dlouhodobě řeší nedostatek personálu s odpovídajícími schopnostmi a dovednostmi, počet volných míst napříč obory nadále roste. Stále častěji se firmy přiklánějí k možnosti přijmout méně zkušeného zaměstnance a proškolit ho dle svých potřeb.

    Jak ale řešit situaci, kdy potřebuji kvalitního a schopného manažera? „Stačí přijmout jednoho „nesprávného“ zaměstnance a obratem se to odrazí na produktivitě celého týmu,“ říká Ladislav Kučera, ředitel personálně poradenské společnosti Hays.

    První myšlenka ve chvíli, kdy se rozhodneme pro nového kolegu, by měla být: Mohu najít odpovídajícího uchazeče mezi stávajícími zaměstnanci nebo bude třeba rozhlédnout se externě?
    Obě varianty mají svá pro i proti.

    Proč povýšit interního zaměstnance?

    • Stávající zaměstnanec společnosti už má povědomí o zaměření firmy, zdá strategii, procesy, informační systémy i kulturu společnosti. Výhodou pak je rychlejší proces zaškolení.
    • Společnosti preferující interní povyšování posilují loajalitu svých lidí, na které pozitivně působí fakt, že se staráte o jejich profesní rozvoj a počítáte s nimi i do budoucna.
    • Čas jsou peníze – interně povýšený zaměstnanec nevyžaduje takové množství školení a péče jako nový člověk. Díky svým znalostem firemního prostředí probíhá adaptační proces na nové roli rychleji, ušetří se tak čas i peníze.

    Velké společnosti mají obvykle pro povyšování zaměstnanců stanovená kritéria. Než následovat obvykle poměrně přísné zásady a riskovat, že o schopného zaměstnance přijdu, je dobré také zohlednit individuálně jeho přínos. „Důležitější, než počet odpracovaných měsíců či let by vždy měly být výsledky, potenciál, schopnosti a motivace daného zaměstnance,“ uvádí Ladislav Kučera z Hays.

    Metodou, kterou firmy praktikují nejčastěji, je hledat nejprve interně ve firmě a když se nezadaří, rozhodit sítě venku.

    Proč se raději porozhlédnout mimo firmu?

    • Patrně největší výhodou externího náboru jsou nové znalosti a postupy, které může nový zaměstnanec do firmy přivést. Řada týmů se potýká s problémy souvisejícími se stagnací či nedostatečnou motivací a „svěží vítr“ v podobě externího odborníka tak může zafungovat jako žádaná vzpruha.
    • Zavádíte ve firmě novou službu nebo produkt? Patrně rádi využijete schopností někoho, kdo už za sebou jisté úspěchy na tomto poli má, a v tom případě nezbývá nic jiného, než oslovit uchazeče, kteří jsou k dispozici na pracovním trhu, popřípadě zaměstnance od konkurence.
    • Diverzita – rozmanitost zaměstnanců ve firmách je aktuálně častým tématem. Už se nejedná pouze o poměr počtu žen a mužů, svou roli hraje také věková či národností rozmanitost – firma tak posiluje svou pověst na trhu a zvyšuje tak svou kredibilitu nejen k potenciálním zaměstnancům, ale také ke klientům.

     

    V ideálním světě je největší výhodou externích kandidátů rozsáhlá možnost výběru. Pokud není firma limitována časem, může si více uchazečů porovnat a vybrat nejlepšího. „Aktuální situace na pracovním trhu však firmám tuto výhodu vzala a rychlost výběru je momentálně klíčová. Kvalitní uchazeč má často více nabídek a on je ten, který se nakonec rozhodne, kterou nabídku přijme. Pokud firma s uchazečem nekomunikuje, své šance na získání toho správného odborníka ztrácí,“ doplňuje Ladislav Kučera z Hays.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Mzdy a benefity v Česku: Průzkum odhaluje rozdíly v tvrzení zaměstnanců a zaměstnavatelů

    13. 5. 2025

    Nezaměstnanost v Česku v dubnu zůstala na 4,3 %

    12. 5. 2025

    Plná zaměstnanost i tlak na produktivitu: trh práce v ČR láme rekordy

    3. 5. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    • Druhý ročník Týdne podnikových služeb a inovací v Brně se zaměří na podporu STEM vzdělávání
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.