Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»HR»Práce z domova opět vládne kancelářským oborům
    HR

    Práce z domova opět vládne kancelářským oborům

    hrmag.czBy hrmag.cz27. 11. 2021Updated:30. 11. 2021Žádné komentáře4 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Portrait of a successful entrepreneur at cozy home office, smiling at camera.
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Se stále se zhoršující epidemiologickou situací doporučují kancelářské obory svým zaměstnancům návrat k práci z domova. Už v průběhu září home office trvale využívalo 72 % zaměstnanců center podnikových, zákaznických a IT služeb, nyní se jejich podíl pohybuje podobně jako na jaře 2020 či 2021 kolem 90 %. Bez ohledu na pandemii plánuje pravidelný home office na dva až čtyři dny v týdnu do budoucna na stálo zavést až 71 % center, a to zejména na základě poptávky a spokojenosti zaměstnanců. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu asociace ABSL.

    I když v létě, po odeznění jarní vlny pandemie, většina firem umožnila postupný návrat do firemních kanceláří, zaměstnanci se do nich příliš nehrnuli. Průměrně byla kapacita kanceláří zaplněna jen z 15 %. Dle průzkumu ABSL působilo v září v oboru podnikových, zákaznických a IT služeb 72 % zaměstnanců z domova trvale, 19 % po dobu 2 až 4 dnů v týdnu a pouhých 9 % využívalo firemní kancelář každý den. „Kvůli prudkému nárůst covidových případů v ČR zaměstnavatelé z našeho oboru přestali své lidi do kanceláří zvát, a naopak znovu doporučují těm, kterým to podmínky a pracovní náplň dovolí, pracovat z domova. Přes 90 % zaměstnanců našeho oboru tak nyní opět funguje z domova,“ říká Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL. Dle něj tímto způsobem zaměstnavatelé výrazně přispěli k omezení šíření epidemie jak v roce 2020, tak i letos na jaře. Rekordní přírůstky covidových případů je přiměly tento nástroj použít znovu.

    „Kancelář máme sice již několik měsíců otevřenou na 30 % kapacity, ale naši zaměstnanci to ani v průběhu klidného léta nevyužili. V průměru jsme měli v kancelářích maximálně 15 % kolegů. Nyní všem zaměstnancům, kterým to umožňuje pracovní náplň, doporučujeme práci z domova. Od pondělka pak umožňujeme do kanceláří vstup jen očkovaným nebo těm, kteří covid v nedávné době prodělali. Ostatní se musí prokázat testem. Globálně bylo rozhodnuto, že lidé mohou na home office fungovat do června příštího roku,“ říká Lenka Pospíšilová, HR Business Partner v centru podnikových služeb SAP Services. Podobný hlas je slyšet i z dalších firem, například z výzkumného a vývojového centra společnosti Pure Storage: „Vzhledem k alarmujícímu nárůstu počtu covid případů v České republice doporučujeme našim lidem práci z domova. Naši kancelář udržujeme při zachování všech bezpečnostních opatření otevřenou, abychom umožnili přístup těm zaměstnancům, kteří z domova pracovat nemohou, ať už kvůli povaze práce nebo jejich soukromým důvodům,“ říká Jacob Ringler, šéf centra.

    Home office se neukázal jen jako dobrou zbraní při boji s pandemií, ale i nástrojem při zvyšování spokojenosti zaměstnanců. Například dle studie Ministerstva práce a sociálních věcí je s fungováním práce z domova spokojeno až 95 % vedoucích pracovníků a 85 % zaměstnanců si přeje mít nějakou možnost pracovat z domova i do budoucna. 58 % ji totiž považuje za podstatný benefit. Nejvíc respondentů vidí jako ideální rozsah práce z domova 16 či 20 hodin týdně. Celých 40 % zaměstnanců se pak domnívá, že jsou v rámci domova dokonce výkonnější.

    „Epidemie koronaviru odstartovala zásadní změny v oblasti využívání práce z domova, které mají trvalý přesah do běžného fungování na pracovištích,“ říká Jonathan Appleton s tím, že dle aktuálního průzkumu ABSL plánuje 71 % firem z oboru podnikových služeb zavést pravidelný home office dva až čtyři dny v týdnu i mimo pandemii koronaviru. Plný home office by pak do budoucna chtělo nabízet 12 % zaměstnavatelů a 14 % počítá s flexibilitou dle preferencí zaměstnanců. S jedinečným projektem, který se věnuje budoucímu pracovnímu modelu, přišla společnost Novartis. Projekt s názvem Reimagine Workplace je založený na zpětné vazbě zaměstnanců a kombinuje úpravu kancelářských prostor s důrazem na nové technologie umožňující kvalitní spolupráci ze vzdáleného prostředí a v rámci programu Choice with Responsibility, inovativní a velmi otevřený přístup v poskytování flexibility zaměstnancům, kteří si spolu v rámci svého týmu mohou určovat, jak budou pracovat, včetně toho, zda chtějí pracovat z domova nebo z kanceláře. Mimo jiné mohou zaměstnanci po dobu 2 měsíců v období 12 měsíců během své soukromé cesty pracovat dokonce i ze zahraničí. Projekt společnosti přinesl nejen zvýšení spokojenosti zaměstnanců, ale také ocenění ABSL Diamond.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Pluxee Zaměstnavatel roku 2025 zná své vítěze

    18. 6. 2025

    Grafton Recruitment spouští službu Executive Search: Špičkoví manažeři do 6 týdnů

    2. 6. 2025

    Firmy připravují týmy na digitální kolegy. Čtvrtina zaměstnanců má změnit roli kvůli nástupu AI

    29. 5. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.