Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Ekonomika»V podnikových službách pracuje z domova 9 z 10 lidí
    Ekonomika

    V podnikových službách pracuje z domova 9 z 10 lidí

    By hrmag.cz23. 3. 2020Žádné komentáře2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Kvůli rozšiřující se pandemii doporučilo již v půlce března 96 % center podnikových služeb svým zaměstnancům, aby pracovali z domova. K dnešnímu dni se podařilo na homeoffice převést téměř 90 procent všech zaměstnanců tohoto oboru, který v ČR zaměstnává 120 000 lidí. Vyplývá to z rychlého průzkumu mezi členy asociace ABSL, která na českém trhu sdružuje poskytovatel podnikových služeb.

    Zhruba polovině center podnikových služeb se podařilo zajistit podmínky pro práci z domu pro všechny své zaměstnance. Plných 93 % center převedlo na práci z domova více než 80 % svých lidí, 7 % pak zhruba dvě třetiny. „Jako jeden z mála oborů tak mohou podnikové služby fungovat bez výpadků i nyní, ve složité době ovlivněné nutnými opatřeními zamezujícími šíření onemocnění Covid-19,“ říká Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, a dodává: „Velmi pozitivním zjištěním našeho rychlého průzkumu je i skutečnost, že pouhých 8 % center pozastavilo své náborové aktivity. Valná většina center tedy pokračuje v náboru a přijímání nových pracovníků dle původních plánů, zavádí však nové procesy a metody. Pohovory probíhají přes Skype či jiné digitální platformy a nově nastupující musí projít buď zdravotní prohlídkou nebo informovat svého zaměstnavatele o svých cestovatelských aktivitách v uplynulých 2 týdnech.“

    Zaměstnance, jejichž charakter práce neumožňuje práci z domova, pak chrání jejich zaměstnavatelé celou řadou nových opatření, například každodenní desinfekcí kanceláří, pravidelným měřením teploty, rozsazením v kancelářích s velkými rozestupy a podobně. Samozřejmostí je i zrušení všech schůzek, ať už interních či externích, a služebních cest. Všichni zaměstnanci ke komunikaci využívají digitální platformy a videokonference, a zůstávají tak v kontaktu se svými nadřízenými i kolegy.

    „Náš obor byl již před vypuknutím pandemie velmi pružný a alespoň částečnou práci z domova umožňoval většině svých zaměstnanců. Zkušenosti s tímto modelem přicházejí nyní vhod. Firmy byly schopné velmi rychle zkonfigurovat své systémy a nastavit procesy tak, aby zajistily hladký průběh práce i ochranu svých lidí. Jsem přesvědčen o tom, že současná situace povede k dalšímu rozvoji digitalizace, a to nejen našeho oboru, ale celé ekonomiky,“ řekl na závěr Jonathan Appleton.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Vyplatí se jít na vysokou školu, když se ekonomice nedaří?

    20. 11. 2025

    HP Work Relationship Index 2025 ukazuje historické minimum naplnění v práci

    20. 11. 2025

    ÚOHS: Systém pracovních portálů se více zpřístupní konkurenci

    19. 11. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks jmenuje Lukáše Mrázka do čela svého pražského výzkumného a vývojového centra
    • ABSL ocenila nejvýznamnější inovace v oboru IT a podnikových služeb roku 2025
    • Český obor podnikových služeb roste o 7 %. Do roku 2030 může zaměstnávat 260 tisíc lidí
    • Mzdový vývoj v IT: nároky rostou, mzdy nikoli
    • Datová suverenita se v době geopolitické nejistoty stává kritickým rizikem podnikání
    • Novým prezidentem asociace ABSL se stal Bohumil Říha
    • Praha: nedostatek kanceláří tlačí nájemné k rekordům
    • Na cestě k nové práci hraje klíčovou roli životopis. Jen třetina uchazečů jej při hledání práce aktualizuje
    • Nejvíce volných kancelářských prostor je v okolí stanice Pankrác, Chodov a Želivského
    • Uchazeči o práci chtějí reakci zaměstnavatele ideálně do týdne
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.