Devět z deseti oslovených personalistů souhlasí s tím, že firemní vánoční večírek nejsou zbytečně utracené peníze. „Vánoční večírky podporují týmovou atmosféru ve firmě,“ uvedlo 88,2 % účastníků online průzkumu uskutečněného personální agenturou Předvýběr mezi 3637 firemními respondenty.
Podle rovné pětiny je předvánoční večírek také příležitostí „ukázat firmu v dobrém světle“. Jen osm procent respondentů považuje podniková setkání jen za „víceméně povinné zakončení roku“. Naopak 11,8 % dotázaných uvedlo, že společenské akce milují.
Naprostá většina firem (84,7 %) letos investuje do vánoční akce zhruba stejně jako loni. Více utrácet plánuje 9,4 % podniků, jen necelá čtyři procenta naopak letošní rozpočet sníží.
Bezkonkurenčně nejčastěji se firmy se zaměstnanci scházejí v restauracích (58,8 %). Druhá nejčastější možnost, kde společně oslavit konec roku, jsou buď firemní prostory, nebo sportovní areál (obě možnosti uvedlo 8,2 % respondentů).
A jak je vhodné obléct se na firemní akci? Pouze jedenáct procent pozvánek uvádí jako dresscode společenský oděv, většina firem doporučuje neformální oblečení nebo rozhodnutí nechává na hostech.