Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Benefity»Zaměstnanci chtějí více peněz i volného času, firmy nabízejí občerstvení na pracovišti
    Benefity

    Zaměstnanci chtějí více peněz i volného času, firmy nabízejí občerstvení na pracovišti

    hrmag.czBy hrmag.cz7. 8. 2023Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Pixabay Lisense
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Zatímco firmy si myslí, že jejich zaměstnanci jsou s nabídkou benefitů spokojeni, skutečnost tomu úplně neodpovídá. Zaměstnancům chybí finanční odměny, příspěvky na dovolenou nebo sick days. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost Sodexo Benefity zpracovala agentura Ipsos. Ta se dotazovala zaměstnanců i firem na jejich postoj k benefitům.

    „Se současnou nabídkou benefitů je spokojeno 44 % zaměstnanců. O tom, že jejich zaměstnanci jsou s benefity spokojeni, je přitom přesvědčeno 68 % firem,“ přibližuje výsledky průzkumu Martina Machová, HR ředitelka společnosti Sodexo Benefity a dodává: „Stejně tak je s nabídkou benefitů nespokojených více zaměstnanců (26 %), než si zaměstnavatelé myslí (9 %).“

    Kde firmy z valné části požadavky zaměstnanců reflektovaly, to je příspěvek na stravování. „Podíl těch, kteří dostávají na den 110 korun a více, vzrostl z loňských necelých 23 % na letošních 33 %,“ uvádí Machová. Celkové výdaje na benefity na jednoho zaměstnance se ale meziročně nijak výrazně nezvýšily. Firem, kde se tato částka přehoupla nad 25 tisíc korun za rok, přibylo 4 % (loni 21 %, letos 25 %). „Celkovou sumou do 10 tisíc korun za rok přispívá svým lidem 20 % firem,“ uzavírá Machová.

    Firmy jako nejčastěji poskytované benefity uvádějí: občerstvení na pracovišti, pružnou pracovní dobu nebo pracovní notebook. „To jsou všechno položky, které zaměstnanci za benefity ani nepovažují. Jedná se spíše o hygienické minimum práce. Proto je velmi důležité, aby se firmy se svými zaměstnanci pravidelně bavili o benefitním balíčku. Třeba zjistí, že zbytečně vynakládají peníze na něco, o co zaměstnanci ani nestojí, ale na druhou stranu by ocenili něco úplně jiného,“ vysvětluje Machová.

    Zaměstnanci mezi nabízenými benefity nejčastěji postrádají finanční odměny a prémie, příspěvek na dovolenou, dorovnání platu v nemoci a sick day.

    „O zavedení některého z těchto čtyř mezi zaměstnanci velmi žádaných benefitů aktuálně uvažuje jen velmi málo firem z těch, které ho v současnosti neposkytují. Ve všech případech jde jen o jednotky procent,“ říká Martina Machová a připomíná, že ve srovnání s loňským rokem se nejvýrazněji propadly právě finanční odměny: „Nejrůznější bonusy a další příplatky včetně právě 13. případně 14. platu letos dostává o 7 % méně lidí než loni. Tady se požadavky zaměstnanců a postoje firem rozcházejí výrazněji.“

    Stejně jako před rokem i letos patří k nejpoptávanějším benefitům ze strany zaměstnanců také sick day a dorovnání platu v nemoci. „Jde přitom o benefity, které ještě v roce 2019 téměř nikoho nezajímaly. Na jejich atraktivitě se jednoznačně projevila covidová pandemie,“ míní Machová.

    „Velmi žádaným benefitem je také zkrácená pracovní doba při zachování platu. Oproti loňsku přibylo těch, kdo by si ji přáli (ze 17 na 25 %). Poskytována přitom aktuálně je jen 3 % zaměstnanců,“ vysvětluje Machová.

    V benefitním portfoliu firem je naopak řada položek, které zaměstnance „nechávají chladnými“. „Mezi nejméně populární benefity patří dog friendly office, koučink, otcovská dovolená navíc nebo firemní školka. Všechny tyto benefity jsou určeny pro specifickou skupinu zaměstnanců a ostatní je nevyužijí. To ale v žádném případě neznamená, že by je firmy neměly poskytovat. Pro lidi, kterých se týkají, mohou hrát rozhodující roli ve výběru zaměstnavatele. Jen je nutné zaměstnancům naslouchat a vytvořit takový balíček benefitů, ze kterého si vybere každý,“ dodává Martina Machová.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Každý šestý Čech je obětí šikany. Nejčastěji je agresorem nadřízený

    15. 5. 2025

    Letní brigády: Firmy hledají tisíce posil, ale zájem studentů klesá

    15. 5. 2025

    Mzdy a benefity v Česku: Průzkum odhaluje rozdíly v tvrzení zaměstnanců a zaměstnavatelů

    13. 5. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.