Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»ČTK»Zaměstnanci OKD mají k dispozici mobilní pracoviště úřadu práce
    ČTK

    Zaměstnanci OKD mají k dispozici mobilní pracoviště úřadu práce

    By hrmag.cz11. 1. 2017Žádné komentáře2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Zaměstnanci, kteří budou v následujících měsících odcházet z těžební společnosti OKD, mají ode dneška k dispozici mobilní poradenské středisko Úřadu práce ČR. Jeho pracovníci budou zájemcům poskytovat poradenské služby přímo v prostorách Dolu Paskov na Frýdecko-Místecku, v němž OKD ke 31. březnu ukončí těžbu. ČTK to dnes sdělila mluvčí úřadu Kateřina Beránková.

    Důl má nyní kolem 1500 zaměstnanců, kteří pracují na šachtách Staříč a Chlebovice. Specialisté úřadu práce jim budou k dispozici v pondělí ve Staříči a v úterý a ve středu v Chlebovicích, vždy od 07:00 do 15:00.

    OKD chce zhruba 500 zaměstnanců Dolu Paskov převést na jiné šachty v karvinské části revíru, jako motivaci jim nabízí příspěvek až 80.000 korun. Mluvčí OKD Ivo Čelechovský dnes řekl ČTK, že o přesun už projevilo zájem více než 260 zaměstnanců. Ostatní mají možnost rozhodnout se až do konce ledna. Zhruba 300 lidí v dole zůstane i po ukončení těžby a budou se starat o jeho technickou likvidaci.

    Ostatní zaměstnanci Dolu Paskov budou v lednu dostávat výpovědi pro nadbytečnost a ve firmě ke 31. březnu skončí. Dostanou odstupné ve výši sedminásobku platu. Generální ředitelka Úřadu práce ČR Kateřina Sadílková uvedla, že specialisté budou do konce března s odcházejícími horníky probírat jejich situaci a seznámí je s nabídkou volných pracovních míst v regionu i v celém Česku, tak, aby v ideálním případě nastoupili rovnou k novému zaměstnavateli. Zájemci se také dozvědí, jaká rekvalifikace pro ně bude nejvhodnější, nebo získají informace o sociálních dávkách a podmínkách nutných pro jejich přiznání.

    Čelechovský připomněl, že kromě toho pro odcházející zaměstnance OKD funguje i firemní projekt Nová šichta. „Obě ty kanceláře jim pomáhají nejenom napsat životopis, přihlásit se, hledat nové zaměstnání a pokud možno udělat všechno pro to, aby nemuseli být evidováni na úřadu práce a najít jim hned nové místo,“ řekl mluvčí OKD.

    Firma je od loňského května v úpadku. I s dodavatelskými společnostmi má asi 11.000 zaměstnanců. Do existenčních potíží se dostala kvůli klesajícím cenám uhlí a předluženosti. Věřitelé jí povolili reorganizaci, vedení OKD nyní hledá strategického partnera.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    OKD úřad práce
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Nová analýza STEM vyvrací mýtus o pohodlnosti dlouhodobě nezaměstnaných

    10. 10. 2025

    Češi se s umělou inteligencí v náboru setkávají zřídka

    1. 10. 2025

    Modré límečky hledají růst a vzdělávání, bílé límečky příjemnou atmosféru, ajťáci home office a vyšší mzdu

    29. 9. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Datová suverenita se v době geopolitické nejistoty stává kritickým rizikem podnikání
    • Novým prezidentem asociace ABSL se stal Bohumil Říha
    • Praha: nedostatek kanceláří tlačí nájemné k rekordům
    • Na cestě k nové práci hraje klíčovou roli životopis. Jen třetina uchazečů jej při hledání práce aktualizuje
    • Nejvíce volných kancelářských prostor je v okolí stanice Pankrác, Chodov a Želivského
    • Uchazeči o práci chtějí reakci zaměstnavatele ideálně do týdne
    • Kancelář jako cíl, ne povinnost
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.