Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»HR»I ve směnném režimu prý jde skloubit práce s rodinou
    HR

    I ve směnném režimu prý jde skloubit práce s rodinou

    hrmag.czBy hrmag.cz4. 11. 2018Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Work-life balance, tedy rovnováha mezi pracovním a osobním životem, je v současné době pro uchazeče o zaměstnání jedním z rozhodujících kritérií. Firmy proto mění svůj postoj a přicházejí na to, že individuální přístup, větší volnost a vycházení vstříc požadavkům, je způsob, jak si stávající zaměstnance udržet, nebo přilákat nové.

    Vzhledem k rekordně nízké nezaměstnanosti mají nyní lidé velkou šanci získat lepší práci a jsou proto více než kdy dříve ochotní změnit zaměstnavatele. Při hledání nového zaměstnání se pro ně stává prioritou nabídka nefinančních benefitů. Silnou konkurenci v získávání nebo udržení těch nejlepších pracovníků si uvědomují i společnosti. Hledají proto způsoby, jak své zaměstnance motivovat a poskytnout jim takové pracovní prostředí a podmínky, které by jim umožnily kromě práce věnovat se i svým koníčkům nebo trávit čas s rodinou a přáteli.

     

    Přestože ve firmách fungujících ve směnném režimu je možnost poskytnout pracovníkům časovou flexibilitu o něco náročnější, i zde již existují prověřená řešení.  Práce na směny se většinou velmi obtížně kombinuje se soukromým životem. Mnoho lidí pracujících ve směnném provozu se tak potýká se sociálními problémy a kvůli špatně nastaveným směnám má často narušený vztah s rodinou. I když flexibilní formy práce a jiné nástroje podporující work-life balance v naší pracovní kultuře ještě nejsou zcela běžné, mnoho společností již pochopilo, že bez této podpory mohou o zaměstnance brzy přijít.

     

    „V nedávné minulosti, když jsme doporučovali vedoucím směnných provozů zabývat se zdravotními a sociálními aspekty svých pracovníků, nás nebrali vážně.  Současná složitá situace na trhu práce, způsobená historicky nízkou mírou nezaměstnanosti, musela tento přístup však výrazně změnit. Je zřetelný nástup trendu individuálního přístupu k zaměstnancům, orientace na flexibilitu a work-life balance. Jsem si jistý, že takové trendy se budou určitě prosazovat stále více,“ dodává Nunzio Totaro, ředitel společnosti Déhora v České republice.

     

    Firma Déhora radí společnostem fungujícím ve směnném provozu jak uspokojit požadavky zaměstnanců, aby netrpěl jejich osobní život, a přesto odváděli kvalitní práci a nebyl nijak narušen provoz firmy. Mimo jiné nabízí i koncept tzv. samoplánování, v rámci kterého mají zaměstnanci možnost zasahovat do rozvrhu svých směn a volit si je podle svých osobních potřeb, ať už fyzických, nebo sociálních. Zaměstnanci si tak mohou lépe organizovat svůj volný čas a přizpůsobit se potřebám rodiny, což ocení především rodiče, kteří se musí starat o děti a domácnost.

     

    „Chcete-li být uznáván jako dobrý zaměstnavatel, musíte při vytváření pracovního plánu brát ohledy na své zaměstnance. Pokud jim projevíte důvěru a dáte jim při plánování pracovní doby svobodu, přispějete tím i ke kvalitě jejich volného času. Zaměstnanci to ocení a projeví se to na přístupu k pracovním povinnostem,“ říká Roman Urban, konzultant v české pobočce Déhory.

     

    Podle mnoha průzkumů provedených u klientů Déhory je zřejmé, že umožnění samoplánování přináší výhody oběma stranám. Pro firmy tento krok znamená především cestu, jak si udržet kvalitní zaměstnance a pověst atraktivního zaměstnavatele. Navíc zkušenosti Déhory potvrzují, že pokud zaměstnavatel vychází svým podřízeným vstříc, jsou pak mnohem efektivnější a výkonnější a roste tak i produktivita firmy. Samoplánování pomáhá zaměstnancům zůstat společensky i fyzicky zdraví, protože si sami rozhodují o svém pracovním i volném čase a necítí se být prací omezováni. Samoplánování se samozřejmě řídí určitými pravidly.  Zaměstnavatel stanovuje, co je potřeba zvládnout, a zaměstnanci sami rozhodují o tom, kdo a kdy to udělá. Přitom není důležité, zda se jedná o směny ve výrobě nebo služby zdravotnického personálu či IT firem.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Grafton Recruitment spouští službu Executive Search: Špičkoví manažeři do 6 týdnů

    2. 6. 2025

    Firmy připravují týmy na digitální kolegy. Čtvrtina zaměstnanců má změnit roli kvůli nástupu AI

    29. 5. 2025

    Marná práce. Čechy v zaměstnání nejvíc trápí, že dělají zbytečné úkoly

    26. 5. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.