Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»HR»I ve směnném režimu prý jde skloubit práce s rodinou
    HR

    I ve směnném režimu prý jde skloubit práce s rodinou

    hrmag.czBy hrmag.cz4. 11. 2018Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Work-life balance, tedy rovnováha mezi pracovním a osobním životem, je v současné době pro uchazeče o zaměstnání jedním z rozhodujících kritérií. Firmy proto mění svůj postoj a přicházejí na to, že individuální přístup, větší volnost a vycházení vstříc požadavkům, je způsob, jak si stávající zaměstnance udržet, nebo přilákat nové.

    Vzhledem k rekordně nízké nezaměstnanosti mají nyní lidé velkou šanci získat lepší práci a jsou proto více než kdy dříve ochotní změnit zaměstnavatele. Při hledání nového zaměstnání se pro ně stává prioritou nabídka nefinančních benefitů. Silnou konkurenci v získávání nebo udržení těch nejlepších pracovníků si uvědomují i společnosti. Hledají proto způsoby, jak své zaměstnance motivovat a poskytnout jim takové pracovní prostředí a podmínky, které by jim umožnily kromě práce věnovat se i svým koníčkům nebo trávit čas s rodinou a přáteli.

     

    Přestože ve firmách fungujících ve směnném režimu je možnost poskytnout pracovníkům časovou flexibilitu o něco náročnější, i zde již existují prověřená řešení.  Práce na směny se většinou velmi obtížně kombinuje se soukromým životem. Mnoho lidí pracujících ve směnném provozu se tak potýká se sociálními problémy a kvůli špatně nastaveným směnám má často narušený vztah s rodinou. I když flexibilní formy práce a jiné nástroje podporující work-life balance v naší pracovní kultuře ještě nejsou zcela běžné, mnoho společností již pochopilo, že bez této podpory mohou o zaměstnance brzy přijít.

     

    „V nedávné minulosti, když jsme doporučovali vedoucím směnných provozů zabývat se zdravotními a sociálními aspekty svých pracovníků, nás nebrali vážně.  Současná složitá situace na trhu práce, způsobená historicky nízkou mírou nezaměstnanosti, musela tento přístup však výrazně změnit. Je zřetelný nástup trendu individuálního přístupu k zaměstnancům, orientace na flexibilitu a work-life balance. Jsem si jistý, že takové trendy se budou určitě prosazovat stále více,“ dodává Nunzio Totaro, ředitel společnosti Déhora v České republice.

     

    Firma Déhora radí společnostem fungujícím ve směnném provozu jak uspokojit požadavky zaměstnanců, aby netrpěl jejich osobní život, a přesto odváděli kvalitní práci a nebyl nijak narušen provoz firmy. Mimo jiné nabízí i koncept tzv. samoplánování, v rámci kterého mají zaměstnanci možnost zasahovat do rozvrhu svých směn a volit si je podle svých osobních potřeb, ať už fyzických, nebo sociálních. Zaměstnanci si tak mohou lépe organizovat svůj volný čas a přizpůsobit se potřebám rodiny, což ocení především rodiče, kteří se musí starat o děti a domácnost.

     

    „Chcete-li být uznáván jako dobrý zaměstnavatel, musíte při vytváření pracovního plánu brát ohledy na své zaměstnance. Pokud jim projevíte důvěru a dáte jim při plánování pracovní doby svobodu, přispějete tím i ke kvalitě jejich volného času. Zaměstnanci to ocení a projeví se to na přístupu k pracovním povinnostem,“ říká Roman Urban, konzultant v české pobočce Déhory.

     

    Podle mnoha průzkumů provedených u klientů Déhory je zřejmé, že umožnění samoplánování přináší výhody oběma stranám. Pro firmy tento krok znamená především cestu, jak si udržet kvalitní zaměstnance a pověst atraktivního zaměstnavatele. Navíc zkušenosti Déhory potvrzují, že pokud zaměstnavatel vychází svým podřízeným vstříc, jsou pak mnohem efektivnější a výkonnější a roste tak i produktivita firmy. Samoplánování pomáhá zaměstnancům zůstat společensky i fyzicky zdraví, protože si sami rozhodují o svém pracovním i volném čase a necítí se být prací omezováni. Samoplánování se samozřejmě řídí určitými pravidly.  Zaměstnavatel stanovuje, co je potřeba zvládnout, a zaměstnanci sami rozhodují o tom, kdo a kdy to udělá. Přitom není důležité, zda se jedná o směny ve výrobě nebo služby zdravotnického personálu či IT firem.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Každý šestý Čech je obětí šikany. Nejčastěji je agresorem nadřízený

    15. 5. 2025

    Pravidla proti šikaně fungují stěží na třetině pracovišť

    22. 4. 2025

    Práce ničí psychiku mladých, zaměstnavatelé jejich duševní zdraví neřeší

    26. 3. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    • Absolventi technických oborů mají na trhu práce výhodu
    • RPO ušetří při náboru zaměstnanců až polovinu času a čtvrtinu nákladů
    • Nízká míra nezaměstnanosti a nedostatek uchazečů bue přetrvávat i v roce 2025
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.