Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»Benefity»Špatná pověst zvyšuje náklady na zaměstnance
    Benefity

    Špatná pověst zvyšuje náklady na zaměstnance

    hrmagBy hrmag27. 4. 2018Žádné komentáře3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Firmy se špatnou pověstí mají až o 10 % vyšší náklady na zaměstnance, než jejich konkurenti s dobrou značkou zaměstnavatele. Společnosti s pozitivní pověstí také dostávají dvakrát více žádostí o práci. Vyplývá to z nedávného průzkumu zaměstnaneckých preferencí, který zrealizovala personálně poradenská společnost Randstad. Dle tohoto průzkumu považují zaměstnanci za nejatraktivnějšího českého zaměstnavatele Microsoft.

    Polovina uchazečů o zaměstnání tvrdí, že by nepracovala pro firmy se špatnou pověstí, a to i kdyby dostávala vyšší plat. „Investice do budování značky zaměstnavatele se s klesající nezaměstnaností a bojem o talenty stávají pro firmy doslova nutností. Kdo na své dobré pověsti aktivně nepracuje, kdo nebuduje přátelskou firemní kulturu, ten nejenže nesežene lidi, ale zároveň mu porostou náklady. A to jak v oblasti náboru, tak i mezd,“ okomentovala Alžběta Honsová, marketingová manažerka společnosti Randstad. S tímto názorem souhlasí již většina českých firem. Dle průzkumu se dokonce 80 % vedoucích pracovníků shoduje na tom, že značka zaměstnavatele zásadně ovlivňuje jejich schopnost přijmout vynikající pracovníky.

    Jak náboroví pracovníci, tak uchazeči o zaměstnání zároveň uvádějí, že podniková kultura je jedním z nejdůležitějších faktorů při výběru zaměstnavatele. Zejména uchazeči z generace tzv. Mileniálů aktivně zkoumají podnikovou kulturu firem, aby zjistili, zda se do firmy hodí. 88 % uchazečů z této generace souhlasí, že je pro ně opravdu důležité, aby byly součástí správné podnikové kultury. 96 % uchazečů napříč věkovými kategoriemi pak souhlasí s tím, že sladění osobních hodnot s podnikovou kulturou je klíčovým faktorem ke spokojenosti v práci. „Pokud uchazeči o zaměstnání na stránkách firmy či jinde na internetu vidí pozitivní ohlasy zaměstnanců a jiných uchazečů, existuje vyšší pravděpodobnost, že této firmě zašlou svůj životopis anebo zareagují na její inzerát,“ říká Alžběta Honsová s tím, že z průzkumu dokonce vyplynulo, že 87 % lidí začalo pracovat pro firmu výhradně na základě podnikové kultury a 80 % lidí firmu výhradně kvůli její podnikové kultuře opustilo. Informace o firmě a její kultuře a pověsti přitom uchazeči ve více než 60 % hledají na sociálních sítích.

    Právě změna firemní kultury přispěla ke zlepšení pověsti zaměstnavatele společnosti Microsoft, která byla v rámci průzkumu Randstad Employer Brand Research označena za nejatraktivnějšího zaměstnavatele v ČR:  „Ocenění si velice vážíme a děkujeme všem kolegům, kteří se podíleli na zásadní změně firemní kultury – zavedení nového světa práce, která započala před více než čtyřmi lety. Věříme, že flexibilní pracovní prostředí postavené na důvěře, otevřenosti a osobní zodpovědnosti za výsledky je tím nejdůležitějším “benefitem”, který firma může svým lidem nabídnout, a těší nás, že si to myslí i tisíce lidí, kteří nám v průzkumu Randstad dali svůj hlas,” uvedl Martin Hasinec, HR manažer společnosti Microsoft Česká republika a Slovensko.

    „Pozitivní pověst a firemní kultura fungují u kandidátů jako první hledisko, dle kterého třídí pracovní nabídky. O konkrétním zaměstnavateli se pak rozhodují na základě dalších kritérií, z nichž nejdůležitější představuje stále finanční ohodnocení,“ vysvětluje Alžběta Honsová a dodává, že mzdu považují čeští kandidáti za důležitější aspekt než jinde v regionu EMEA.

    Průzkum zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research, který globálně probíhá již 17 let, je největším celosvětovým průzkumem úrovně atraktivnosti zaměstnavatelů. Průzkum zkoumá atraktivitu největších zaměstnavatelů pro potenciální zaměstnance a dále to, co je pro zaměstnance důležité při výběru zaměstnavatele. V České republice se do průzkumu zapojilo téměř 7500 zaměstnanců, kteří hodnotili atraktivitu 150 největších českých zaměstnavatelů z privátního sektoru. Celkově je do průzkumu zapojeno 30 zemí a více než 175 000 respondentů a 5755 dotazovaných firem.

     

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag

    Related Posts

    Většina lidí má nezdravý vztah k práci

    27. 9. 2023

    V IT ubývá nabízených pozic, firmy začínají více vyžadovat docházku na pracoviště

    27. 9. 2023

    Nové kanceláře v Praze mizí před očima kvůli vysoké poptávce a předpronájmům

    26. 9. 2023

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • V IT ubývá nabízených pozic, firmy začínají více vyžadovat docházku na pracoviště
    • Tlak na růst mezd do konce roku ještě zesílí
    • Bojí se Češi umělé inteligence?
    • Pražské kanceláře brzy budou nedostatkové zboží
    • Desk sharing zvyšuje standard pracovních míst
    • Až 10 benefitů souvisejících s volnem mohou čerpat zaměstnanci IT a podnikových služeb
    • Šikanu na pracovišti zažila desetina zaměstnanců, pomoci může whistleblowing
    • Požadavky na kanceláře i ceny pronájmů díky ESG porostou
    • Čtvrtina zaměstnanců si hledá novou práci, nejčastějším důvodem je nespokojenost s výší mzdy a stres
    • Poptávka na pražském kancelářském trhu navzdory oživení netlačí ceny nahoru
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2023 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Loading Comments...