Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    • Trh práce
    • Legislativa
    • Pracovní prostředí
    • Recruitment
    • Rozvoj
    • Procesy
    • Insider
    • Personálie
    • Vzdělávání
    • Redakce
    Facebook Twitter Instagram
    HRmag
    Home»HR»Průzkum Hofmann: Firmy letos šlápnou do digitalizace HR
    HR

    Průzkum Hofmann: Firmy letos šlápnou do digitalizace HR

    hrmag.czBy hrmag.cz18. 1. 2022Updated:18. 1. 2022Žádné komentáře2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Letošní rok bude rokem digitalizace HR procesů, v nadcházejícím období se jí chce začít věnovat až 83 % personalistů. Kompletně digitalizované HR procesy mají dosud pouze necelé 4 % firem, a to i přesto, že digitalizace procesů ulehčuje práci přetíženým pracovníkům, redukuje papírovou administrativu a nabízí rychlejší řešení úkolů. Vyplývá to z průzkumu personální agentury Hofmann Personal, který byl zrealizován v rámci seminářů HR Point pořádaných ve spolupráci s agenturou CzechInvest.

    V posledních letech se dostávala do povědomí spíše digitalizace výrobních procesů. Nedostatek lidí, pandemická omezení a rychlý vývoj moderních technologií ale akcelerovaly zavádění inovací a automatizace i do personálních služeb a náborového procesu firem. „Pandemie výrazně urychlila vývoj a implementaci těchto procesů až u třetiny firem. Standardem jsou již například elektronické výplatní lístky, naopak elektronické schvalování dovolených a pracovních cest nebo zaměstnanecké webové portály jsou však často ještě ve vývoji,“ říká Gabriela Hrbáčková, ředitelka personální agentury Hofmann Personal.

    Z průzkumu vyplývá, že 83 % personalistů bere digitalizaci jako důležitou součást HR, pro zbylých 17 % naopak představuje spíše noční můru. Z benefitů personalisté zmiňovali především méně papírování, úsporu času i nákladů, větší efektivitu, přehlednost a celkové zrychlení jejich práce. Negativně vnímali digitalizaci v HR zejména personalisté, kteří měli obavu z nutnosti získání nových kompetencí a s tím spojené povinnosti absolvovat nutné školení a také určitý pocit odosobnění. „Firmy dosud digitalizaci často odkládali, jelikož byli přetížené objemem práce a neměli tak čas na potřebná školení související se zaváděním tohoto procesu. Situace už je ale neúnosná a stále více firem se do digitalizace hodlá pustit. Tato časová i finanční investice se jim ale v budoucnu vrátí,“ dodává Gabriela Hrbáčková.

    Kompletně digitalizované HR procesy mají necelé 4 % dotazovaných. Alespoň část procesů má zdigitalizováno 41 % personalistů, dalších 39 % pak jen nutné minimum a téměř 6 % s digitalizací ještě nezačalo. Nejčastěji digitalizovanou oblastí je vzdělávání a rozvoj, dále pak nábor nových zaměstnanců a s ním spojený onboarding. Naopak proces odchodu zaměstnanců, tedy tzv. offboarding, je nejméně digitalizovanou částí HR oddělení. „Velkým potěšením pro nás je, že více než 94 % účastníků našich seminářů uvedlo, že je naše prezentace motivovala s digitalizací jejich HR oddělení začít,“ říká Gabriela Hrbáčková s tím, že nejatraktivnější se pro ně v tomto ohledu staly elektronické podpisy dokumentů, které by rádi více implementovali do své agendy.

    Share this:

    • Click to share on Twitter (Opens in new window)
    • Click to share on Facebook (Opens in new window)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    hrmag.cz

    Related Posts

    Pluxee Zaměstnavatel roku 2025 zná své vítěze

    18. 6. 2025

    Grafton Recruitment spouští službu Executive Search: Špičkoví manažeři do 6 týdnů

    2. 6. 2025

    Firmy připravují týmy na digitální kolegy. Čtvrtina zaměstnanců má změnit roli kvůli nástupu AI

    29. 5. 2025

    Leave A Reply Cancel Reply

    HRmag.cz
    HRmag.cz se věnuje novinkám a trendům z oblasti lidských zdrojů, HR, personalistiky, CSR, outsourcingu, firemních procesů, podnikových služeb a souvisejících témat.
    Odebírejte novinky z oboru HR e-mailem

    RSS Píšeme na PodnikoveSluzby.cz
    • Regionální kanceláře jsou nejdražší v Praze a nejlevnější v Sofii
    • Komunitní kanceláře jako reakce na hybridní model
    • Živá kancelář jako nová norma: Ideální obsazenost je mezi 50 a 80 %
    • Cato Networks ztrojnásobí kapacitu svého pražského výzkumného a vývojového centra a podpoří globální inovace
    • Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice
    • Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období
    • Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost
    • Huawei aktivně podporuje Chartu proti domácímu násilí
    • Třetina zaměstnanců není v práci spokojená
    • Tři čtvrtiny žen vnímají uplatnění v IT jako obtížnější než u mužů
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.